Gå til innhold

Kjønn og hjertelyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dåkker som vet ka dåkker får skrive kjønn og hjertelyd på babyen?

Ville ikke vite ka vi hadde i magen, men må bare prøve å gjette hele tia:)

Hjertelyden på mini va 158 i dag, og eg synes sjøl eg har jentemage. Hadde vært gøy å se ka dåkker andre har.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venter gutt og han er målt til 150, 136, 128 og i dag 144 slag/min, Målt to ganger hos helsepersonell, og to ganger har jeg klart å finne hjertet med stetoskopet mitt.

Snakket med jordmor om dette med hjertefrekvens og kjønn og hun sa at selv på babyer i magen som ligger til observasjon med monitor, så klarer de ikke å se forskjell. Har personlig heller ingen tro på det. Det går nok mer på hvor aktiv junior er (våken, sover, sparker osv) når han blir målt enn kjønn.

Skrevet

Har GUTT fra før. Hans hjerterytme lå mellom 160 og 180.

Nå venter jeg JENTE og hun har lagt mellom 140 og 150 frem til nå :)

Så her er det omvendt. Gutten har jenterytme og jenten har gutterytme.

Hehe, det morsomme er faktisk at jenten er mye mer turbo inni der enn gutten.

Da jordmoren målte hjertetlyd nå i uke 20 ble den forstyrret av harde dunk som slo inn på apparatet:) Og hele magen bølget seg.

Allikevel bare 148 i hjerteslag :) :)

Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)
Skrevet

Lillegutten min lå hele svangerskapet mellom 150-155 slag i minuttet.

Jenta i magen ligger på 150-155 slag i minuttet.

Så det kjerringrådet der tror jeg ikke du skal stole på i det HELE tatt ;)

Skrevet

Jeg venter jente og hun har ligget på 140 slag pr.min hver gang =)

Er 24+6 uker.

Skrevet

Min gutt hadde aldri under 150 hjerteslag, så det stemte ikke på meg i hvert fall...

Skrevet

Vi venter en gutt :D, og har hatt 148 og 158 når det har blitt målt

Skrevet

He, he, Leelu25, eg la nok ikke ut d her for at eg tar d så alvorligt:)

Og eg ser jo på svaran no at d ikke e muli å sammenlikne. Synes bare d e gøy å prøve å finne ut ka som skjule seg her inne. Men når eg takka nei til å få vite d på ul må eg jo bare vente til mars før svare kommer:)

Skrevet

Det er kjempespennende å ikke vite kjønn!

Jeg visste ikke kjønnet før lillegutt ble født sist gang, men jeg var skråsikker på at det var gutt jeg skulle ha. Lurer på om det bare var flaks eller om det går an å føle sånt.

Blir like spennende denne gangen, for vi skal ikke vite nå heller :)

Skrevet

Fikk også en gutt sist, men ville vite på ul ka d va da. Sa til jordmora at eg va helt sikker på at d va gutt, så ho bekrafta d jo bare:)

Har skikkeli jentefølelese den her gangen, men va fast bestemt på ikke å få vite d, blir ekstra stas å føde:)

Har aldri tatt feil når eg har sett kjønn på magen til andre heller, men den her magen eg har no e verken fugel eller fisk enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...