Jente 2 år, gravid igjen:) Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Hei alle dere andre som også er i 1. trimester! Kan ikke tro jeg kan si jeg skal bli mamma! Fant ut at jeg er gravid på søndag! Måtte ta en ny test på mandag, og i dag har vi tatt en digital test. Da var det ingen tvil:) Gravid stod det:) Jeg er så lykkelig! Herregud!!! Jeg skal bli mamma! Noen som kan gi litt info om hva man bør gjøre fremover?? Når skal man på kontroll? Når kan man høre hjertelyden? Har så lyst til å ta en tidlig UL i ca uke 10 eller noe:) Da kan vi fortelle foreldrene våre på julaften kanskje:) Åååååå jeg er så glad! Men mye bekymringer inkludert.. Men det er vel en helt vanlig forsvarsmekanisme vi jenter har. Jeg er 4+6 i dag:) Tar gjerne imot tips og råd og andres erfaringer:)
Plutselig_gravid Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Hei på deg:) GRATULERER!!! - Hvis ikke du allerede tar folat, bør du begynne nå. Dette skal tas de første 12-13 ukene i svangerskapet. - Omega3 er også noe man bør tenke på å få i seg:) - Med min første fikk jeg høre hjertelyd i uke 9. Da var jeg HELDIG. Ofte kan de ikke finne den før nærmere uke 20. - Første legekontroll bruker man å få i ca uke 8-12. Da får du helsekortet ditt, tar blodprøver, urinprøve og så får du en del info. Du kan fint ta ul i uke 10. Da bestiller man privat. Sjelden man får henvisning fra lege uten grunn:) Tar du ul i uke 10 får du se et knøttlite menneske som spreller rundtitunn. Fantastisk opplevelse:) Lykke til videre i svangerskapet:)
Marianne87 Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Hjertelyden kan du høre fra uke 6 på ultralyd Sånn ca... Noen hører den ikke før et par uker etter Har akkurat vært på ultralyd selv og da skulle jeg tilbake når jeg var 7 uker for å høre hjertet slå
Ellen Margrethe Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Hei! Gratulerer!! Har også termin i juli, 14 juli har jeg fått beskjed om. Det er såååååååååååå kjekt. Skal på UL i uke 7 og da forventet gyn at det var hjertelyd. Dette er vår første, så jeg kan ikke si om det er vanlig eller ikke. Hvordan er formen din da? Klart bekymringene er der også ,men vi må tenke positivt!! Jeg er kvalm, trøtt og fornøyd!!!!
Jente 2 år, gravid igjen:) Skrevet 11. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2008 Gratulerer!! Det er en så fantastisk følelse!! Men veldig uvirkelig! Jeg har termin 15. juli ifølge menstermin. Er det noen spesiell grunn til at du skal på UL i uke 7? Formen min er fin:) Har mye murringer, men deilig å kjenne at det skjer noe inni der:)
Plutselig_gravid Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Hjertelyd kan ses fra ca 6 fullgåtte uker på ultralyd:) Men, bare hver ops på at mange ofte er en uke kortere på vei enn de tror og da kan dere være greit å safe seg litt og derfor ta ul fra uke 8. (slik at man er sikker på man er langt nok på vei til å se hjertet) I øverste innlegget mitt mente jeg å høre hjertelyd med doppler - ikke hjerteaktivitet på ultralyd:) :)
Spire nr. 2 i magen! Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Gratulerer!! Det første du bør gjøre er å ringe fastlegen din og få bekreftet svangerskapet. Det blir( som oftest) tatt gyn.undersøkelse.Da sjekkes blodtrykk og det blir tatt blodpøver. Er ikke noe spesielt hva man bør gjøre fremover egentlig. Fortsette livet så normalt som mulig,så sant formen er bra. Og såklart legge vekk alkohol og røyk Folat bør tas nå. I dag var jeg på ultralyd. 7+1 uke, og fikk høre og se hjertet slå. Så er mulig veldig tidlig. Ønsker deg lykke til. Håper alt går bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå