Gå til innhold

Sykemeldt i fødselsperm....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om hvis man blir sykemeldt pga fødselsdepresjon i permisjonen....får man da permisjonen tilgode tro?

Noen som vet åssen det fungerer som vil fortelle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på om det er slik at pappan overtar permisjonen, men er ikke sikker altså=))

Skrevet

Hei, en venninne av meg fikk fødselsdepresjon og da tok pappaen over permisjonen mens hun var sykmeldt. Men hun var også innlagt, så jeg vet ikke helt hvordan det ble med hennes permisjon.

Skrevet

Man kan bli sykemeldt i permisjonen men man får da ikke permisjonen tilgode.. Man har jo ikke noe å bli sykemeldt fra (les; jobb) så det skal slik jeg har skjønt det litt til for å bli sykemeldt.. Er man så syk at man ikke klarer å ta seg av barna kan pappaen (eller en annen nær person) overta permisjonen, dette må det søkes om til nav..

Hadde nok vært en del som ville "spekulert i" å bli sykemeldt i permisjonen for å dra den ut om det var slik at man fikk den tilgode.. (f.eks for å slippe å ta ulønnet perm fram til barnet begynner i barnehage..)

Skrevet

Dersom mor er for syk til å ta seg av barnet sitt slik at far må overta permisjonen kan man bli sykemeldt og få permen til gode - ikke ellers.

Skrevet

Hvis du blir sykmeldt tar far over permisjonen. Hvis ikke faller den bare bort.

Hvis du derimot er innlagt på sykehus ol, kan permisjonen utsettes med tilsvarende antall dager du er innlagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...