trejenter + oktoberspire Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Vi har ei jente på 7 og tvillingjenter på 15 mnd.. og har nå egentlig veldig lyst til å etterhvert prøve igjen.. er det helt uansvarlig? itillegg har mannen min to fra tidligere..
Silvia Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Hvis dere har overskudd, plass og, ikke minst, økonomi til det, så er det jo bare å kjøre på De to eldste til mannen din er vel store og krever sikkert ikke så mye av dere. Det er jo mange som har fire barn og flere. Jeg for min del har foreløpig nok med tvillingjentene mine på 8 mnd. Det kan hende jeg får lyst på en til om et par år. Vi får se. Men jeg vil definitivt ikke ha fler enn det.
phantomet Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Hei, Jeg vet ikke om andre kan fortelle dere hva dere har kapasitet til og hva som er riktig for dere. Som Silvia allerede har svart deg, så er det vel bare å prøve på flere søsken dersom alle de grunnleggende forutsetningene er til stede: Plass, økonomi, overskudd, ønske osv. Det er ikke å stikke under en stol at jo flere barn man har, jo mer krever det. Men dette vet du jo siden dere allerede har en flere barn. Jeg personlig føler meg svært priviligert som har fått en stor flokk med unger. Riktignok synes jeg kanskje at jeg kunne hatt dem litt mer spredt i alder, men nå ble det nå engang slik at vi fikk de fire guttene våre tett. Min mann har to barn fra før, som bor hos oss 50%, de er 12 og 9. Så har vi fire barn felles på 5, 2 og tvillinger på 4mnd. Hverdagene er travle, men med gode systemer og stor kjærlighet til ungene så fungerer det fint likevel. Det er endel praktiske ting som byr på utfordringer med en stor barneflokk. Slike ting som logistikk til ymse aktiviteter, oppfølging av skole og barnehage, levering til skole og barnehage, og det faktum at hver alder byr på ulike utfordringer, og man vil jo gi hvert enkelt barn nettopp det de trenger. Vi må bygge på huset etterhvert,for å få bedre plass til alle. Vi har kjøpt oss ny stor bil, samt at vi har beholdt den "lille" bilen med 7 seter av logistikk hensyn... Vi har valgt at jeg blir hjemme en stund lengre enn vanlig, rett og slett for å klare å følge opp alt det som trengs i en storfamilie på 8... Lykke til med valget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå