♥♥mortil4♥♥ Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Jeg har en suupergod helgepannekakeoppskrift, som jeg kan dele med dere Den er kjempegod, og lages i langpanne, i ovnen. Dette trenger du: 200 grader, 15min Røren: *4 egg *2 1/2 dl hvetemel *3 dl melk *75 gr smeltet smør Visp sammen, og hell over en papirkledt langpanne, og sett den i ovnen i 15 min. Fyll: *400 gr kjøttdeig - stekes *1 pk tacokrydder - has i, følg fremgangsmåten på pk *1 gul løk - ternes, og stekes *1 purreløk - ternes, og stekes *1 paprika - ternes, og stekes *1 boks creme fraice (gjerne mager) Alt blandes, og has oppå pannekaka, og rull sammen fra langsiden (som en rullekake) Stram den sammen litt med bakepapiret, og la den stå og godgjøre seg ca 5 min, med et kjøkkenhåndkle over. Kan gjerne bruke bacon, el andre ingredienser også.
polarn & pyrene Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Det hørtes godt ut, den ska jeg prøve i løpet av uken. Takk for oppskriften.
Gjest mphs Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Denne må jeg nesten prøve. Hørtes veldig godt ut:) TAKK
Oi ..! Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Takk - den skal prøves ut Her er en annen oppskrift på fylte pannekaker som ble servert til mann og barn i forrige uke: http://www.klikk.no/mat/article308030.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå