Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 spesielle produkter man skal ta, tenker på folat, jern eller er det noe annet.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 JA. Men hvorfor ikke bruke internett når du nå sitter med pc?? Skal vi liksom surfe og finne info for deg?? Masse stoff om det du spør om. Foreta noen søk, så ser du. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Det var jo et litt unødvendig svar da.... Det viktigste å ta er folat. Utover det er det vel ikke noe man trenger å ta. Bør ikke ta jern med mindre man har jernmangel. Viktigere å spise sunt med frukt og grønnsaker, enn å ta diverse vitamintabletter, men akkurat folat tilskudd kan være greit for å være på den sikre siden.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Folat bør du ta for å redusere sjansen for at barnet skal få ryggmargsbrokk. Ellers er det å spise sundt, og når du blir gravid bør du la være å spise en del ting.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Det unødvendige er at vi skal måtte lete fram masse info til henne når hun tydeligvis har nettilgang. Det er MYE man bør vite om man tenker på å bli gravid. Om hun ikke er hjernedau, så har hun da fått med seg det hvertfall. Jeg synes det er småfrekt at vi skal surfe og at hun ikke gidder søke selv. Tar man mål av seg til å bli mor er det visse minimumskrav til hva man bør greie selv...
Stine? Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Heisann:) Jeg jobber i helsekostbutikk og anbefaler alle som prøver å bli gravide eller som er gravide og ta folat, multivitaminer og omega 3 HVER DAG:) Alle burde egentlig tatt mulitvitaminer og omega 3 uansett om de prøver eller ikke pga mange kjemiske tilsettningstoffer i mat!
Trollemor og snuppa! Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Guri, det høres jo ut som om man trenger doktorgrad for å bli gravid?! Folat og omega 3 er viktig, også må man pule mye!! Har man et variert og godt kosthold (som er det beste), trenger man ikke kosttilskudd utover det!
Tweak Skrevet 11. november 2008 #8 Skrevet 11. november 2008 He he, jeg er fullstendig enig i at alle burde sørge for å få i seg nok av de viktige omega-3 fettsyrene og vitaminer og mineraler! Men disse er kjemiske stoffer på lik linje med alt annet vi spiser. Man burde heller passe på de kunstige virkestoffene som blir tilsatt matvarer, som ikke hører hjemme der. Hva med aspartam for eksempel? Jeg synes det er mye bedre med ekte sukker enn de lettproduktene med aspartam, for sukker det kan kroppen å håndtere, selv om for mye ikke er bra. Man vet i allefall hva man får i seg. Så sørg for et balansert kosthold, gjerne med mye fet fisk, som laks og makrell og ørret. Men siden kostholdet vårt som regel ikke klarer å gi oss alt vi bør ha, så er det lurt å ta folat, omega-3 og multivitaminer, spesielt når en skal lage barn! :-)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #9 Skrevet 11. november 2008 Ingen som har bedt deg om å surfe, du kan skrive det du eventuelt vet. Hvorfor er det så mye vanskeligere enn å skrive en kjip melding? Du kunne til og med brukt akkurat samme antall bokstaver som du har brukt til nå, hadde ikke vært verre. Jeg tar folat, jern og har kuttet ned på kaffe.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #10 Skrevet 11. november 2008 E-vitaminer er også lurt å ta, i tillegg til mega 3 og folat(som alle har nevnt), det er anbefalt av mange som har jobbe med ufrivillig barnløse par. Gjerne ganske høy dose også. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå