happygal Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Hei.. I den siste uka har jeg hatt et plagsomt problem, og det er at fingrene mine dovner bort (sovner). Det skjer mest om natta og jeg har våknet tidlig om morgenen i det siste, og kjent dette. Hekling og annet håndarbeid er nå nesten umulig. (Er snart fullgått 33 uker. ) Er det noen som har det på samme måte?? Bør jeg kontakte lege dersom det vedvarer??
januar mamma Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 hei har også hatt dette problemet i noen uker nå.. prikking ytterst i fingrene selv hendene henger rett ned... har ingen anelse om hva det kan være... har sett for meg at det kan ha noe med en nerve i klem lr noe.. skulle spurt på kontroll i går, men glemte seff av det.
cure193 Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Hei! Det du har heter Karpal Tunnel Syndrom. Det er ikke farlig, og vil gå over av seg selv etter at barnet er født. Grunnen til at du får denne følelsen i fingre og hender er at sirkulasjonen ut til hendene er svakere enn før. Det er en liten kanal i håndleddet som er "tettere" enn før, og derfor får du den følelsen av at hendene sovner. Hold hendene høyt over hodet når du har vondt, dette linderer litt. Dersom det ikke går over etter at barnet er født...noen mnd etter, er det lurt å ta det opp med legen din. Men det er IKKE farlig, og veldig vanlig å få dette under svangerskapet. Lykke til
happygal Skrevet 11. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2008 Takk for svar. Håper at det vil gå over etter fødselen ja, for det e skikkelig ubehagelig å ha det slik. Greit å få vite at det ikke er noe farlig i hvert fall. Ha en fin kveld!!
FruBoger fødeklar Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 slik har jeg det også, og bena.. vann vann vann.. som stenger for nerver her og der.. så da blir man nummen.. vann forsvinner etter fødsel,ødem.. ubehagelig til tider.. har ikke følelse i fingertuppene i det hele tatt.. og de "sovner" jevnt.. drikke mye, røre seg litt.. men det hjelper lite har jeg funnet ut:P bare venter på at poden kommer ut:)
Mrs. Charming Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Ja, jeg tror jeg topper ødemstatistikken idag-makan til tykke og bankende hender og bein. Jeg har også problemer med å miste følelsen i hendene- Da var det godt jeg fikk en forklaring på dette fenomenet her. Takk. Jeg drikker også mye vann(er forøvrig innmari tørst stort sett hele tiden) og beveger meg(gått 1 times tur idag) men det hjelper ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå