4skatter Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Jeg har nå begynt å jobbe igjen to dager i uka. Jobbet i en uke igjen etter permen. Har fast stilling. Nå har jeg fått influensa.. Skal egentlig på kveldsvakt i dag, har jeg rett på egenmelding? Har hatt kontrakt i 1 år nå. Håper på svar! Jobber på sykehjem, så det er nok ikke bra for de eldre at jeg kommer slik på jobb...
___ Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Nei, normalt sett har du ikke rett til å bruke egenmelding etter bare en uke, men hvis du ringer arbeidsgiver kan det godt hende de sier det er OK likevel.
___ Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Når jeg tenker meg om så har du vel heller ikke opparbeidet deg rett til sykepenger fra arbeidsgiver. Det tror jeg du skal ha fra NAV og de krever sansynloigvis sykmelding fra legen.
4skatter Skrevet 11. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2008 Hei, jeg har ringt arbeidsgiver og hun visste heller ikke... Har jeg ikke rett på noe, selv om jeg har vært ansatt i ett år? Mister man alle rettigheter i permisjonen?
___ Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Hvis jeg har forstått det riktig har du ikke rett på sykepenger fra arbeidsgiver, men derimot fra NAV ettersom du kommer rett fra permisjon. Jeg tror du skal ha det samme i sykepenger fra NAV som du fikk i foreldrepenger.
4skatter Skrevet 11. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2008 Hei, nå ringte arbeidsgiver meg, jeg har ikke rettpå egenmelding før det har gått 4 uker, men kunne levere inn sykemelding fra fastlegen... Så jeg får ringe legen min...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå