Gå til innhold

Aleinamor ellår ikje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føla da e so mykje snakk om at nokon e aleina og klara seg fint, mens andre e saman me nokon. Koss e din situasjon? Og dykk so e aleina, savne dykk ikje å he nokon å veira saman me?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare av nysgjerrighet: hvor lang tid tar det å knote ned noe så dialektalt?

Skrevet

Ja, akkurat det forstår jeg, men siden du også har lært standard bokmål eller nynorsk en eller annen gang lurte jeg bare på hvor mye mer tid som går med for å skrive som du snakker, i forhold til å skrive noenlunde standardisert?

Forøvrig, til spørsmålet ditt: jeg kunne levd helt greit aleine, men har tilfeldigvis en partner. Begge deler har sine fordeler.

Skrevet

Jeg er sammen med noen og klarer meg fint. Såkalt dobbeltmor. Jeg hadde klart meg fint om jeg var alene. Jeg hadde sikkert av og til savnet noen om jeg var alene. Jeg savner av og til å være helt i fred. Skal vi krange om dette?

Og hvor i innheite kommer du fra hvor de sier "veira" sammen med?

Skrevet

Syns kanskje "ellår" var rarere enn "veira"...

Skrevet

jeg tipper én fot i finland og en på vennesla?

Skrevet

Sånn snakker de ikke i Haugesund nei ;)

Skrevet

bare innom og ler av nicket ditt jeg

også tipper jeg du er fra stord

Skrevet

Tja, ihvertfall kraftig sør for Rettskriving.

Skrevet

Ikkje Stord nei. Dette må vera noko nord i Hordaland eller sør i Sogn og Fjordane.

Skrevet

Jeg tipper Haugesund;-)

Skrevet

Hvorfor lurer en mann på hvordan det er å være alenemor? Da sikkert med bmw. Det har jeg ikke prøvd så det vet jeg ikke, men med opel. Det gikk fint.

Skrevet

Som eg sa så har jeg tatt over kontoen hans, og som dere ser på nicket så forstår dere kanskje hvorfor. Og han er flyttet langt bort fra meg heldigvis.

Skrevet

bra du ble kvitt ham. og om det er lov å spørre: kommunikasjonsproblemer i forhold muligens?

Skrevet

Jæren tipper eg. Har venner fra det området som seier ellår. Nå er jæren rimelig svært og eg ingen ekspert, så nærmare spesifisering klarer eg ikkje å tippe.

Skrevet

Jo, man kan misforstå hverandre så grassalt at det går dithen.

Skrevet

At han spør henne om han kan ligge med andre jenter, hun svarer nei, men han forstår ikke dialekten og tror hun ga han grønt lys.

Tja, hvorfor ikke?

Skrevet

Har ingenting med kommunikasjons problemer å gjøre. Han var utro med mange her inne som beit på det han sa. Så sette pris på hvis dere kan la denna tråden bare dø ut så eg ikkje blir påmint om min notoriske og løgner av en eks samboer som bare forlot meg og sine 2 barn. Takk for all "støtten".

Skrevet

Det var nok litt flåsete svar, beklager det. Men når det er sagt, så er dette kranglesiden, og da kan man nesten ikke forvente å få seriøse og støttende svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...