Gå til innhold

Bare en dårlig periode..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt problemer helt siden i sommer. Det ser ikke veldig lyst ut.. Noen sier: Kvitt deg med den mannen. Andre sier: Alle forhold har dårlige perioder.

Jeg vil jo at vi skal være sammen så jeg håper at det bare er en dårlig periode..

Hva er egentlig en dårlig periode? Hvor langt skal det gå før man må innse at det er mer enn en dårlig periode? Hvor lenge varer en dårlig periode?

Noen som kan hjelpe meg med å prøve å forstå?

Jeg vet at dette innlegget egentlig ikke hører til her, men dette spørsmålet går om og om igjen i hodet mitt. Vil så gjerne høre noen av deres meninger.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle forhold svinger innimellom, jeg tror det avgjørende er om man fortsatt elsker hverandre og at begge vil jobbe for at det skal bli bedre. Har dere vurdert rådgivning?

Vi har hatt dårlige perioder, begge var studenter, lite penger, lite avlastning og kjærestetid (hadde da ett barn), men vi ville begge være sammen og kom oss igjennom det. Lærte oss å være litt mere tolerant mot hverandre. Er glad for at vi "holdt ut", har nå vært sammen i 12 år og er veldig forelsket i hverandre.

Livet er ikke en dans på roser, og det viktigste i livet er verdt å kjempe for. :o)

Skrevet

Litt vanskelig å gi konkrete råd når en ikke vet hvor dypt problemene stikker,om det er snakk om alvorlige uoverenstemmelser, svik, utroskap eller om det er små hverdagslige ting som har kommet ut av proposjoner fordi det ikke har blitt tatt tak i.

Ser også at barnet deres ikke er 1 år ennå og det en jo en kjensgjerning at veldig mange par sliter første året etter de er blitt foreldre.

Jeg vil si at denne dårlige perioden dere har hatt hvertfall har vart lenge nok, spesielt når dere har barn. Dere burde tatt tak i den for lenge siden med besøk på familievernkontoret f.eks. Så dere fikk gjort et forsøk på å få snakket ut. (Du skriver ikke noe om dere har gjort det, så jeg tar utgangspunkt i at det ikke har skjedd)

Skrevet

Det kommer jo helt an på hva som gjør at det er en dårlig periode. Jeg har selv gitt meg 1 års "grense" på hvor lenge jeg kan ha det dårlig i ekteskapet mitt, og i fjor hadde jeg/vi vel en downperiode som varte et drøyt halvår (vår til senhøst). Men for oss var det jo en "bagatell" (hvor er lidenskapen, er vi bare et arbeidsteam?), og så fort man fikk endret fokus på ting og "sett" hverandre mer (for man må jo jobbe litt med det - det går ikke over av seg selv - litt som å luke ugress i et blomsterbed) så er vi back on track i forhold til hverandre. Ikke noe fysisk/psykisk/verbalt misbruk, ikke noe utroskap, ikke noe "alvorlig" om du skjønner. Hadde det vært alvorligere saker hadde jo alt stilt seg annerledes.

Skrevet

Nei vi har ikke vært i noe familieterapi. Men vi har satt oss ned og snakket om det flere ganger. Etterpå har jeg følt at vi har fått snakkes ut og jeg har ett håp om at ting skal bli bedre, men det tar ikke mer enn ett par dager før jeg blir skuffa.

Vi har veldig liten fysisk kontakt i forhold til tidligere, jeg føler meg ikke særlig bra..

Jeg har prøvd å fortelle han hvordan jeg har det, men det virker ikke som at han bryr seg. Jeg føler at jeg har gjort det jeg kan får at dette skal ordne seg..

Det har ikke vært noe utroskap, men nesten alt annet.

Skrevet

Jeg hadde ringt til familievernskontoret og bestilt en time jeg hadde jeg vært deg. Dere trenger tydeligvis litt innspill og det er greit å få med en upartisk tredjeperson til å veilede dere frem motenighet og forståelse.

Så hadde jeg gjort han klar over det når han kom hjem at idag har jeg bestilt en time til oss for at vi skal få pratet ordentlig ut om problemene våre - for vår del og vår sønnen vår sin del!

Hadde han da ikke innfunnet seg med å møte opp og gjøre en innsats så hadde det vært kroken på døren for min del.

Ikke at jeg mener eller sier at en av dere har rett nå, men jeg hadde ikke godtatt at min samboer ikke kjempet for oss og barnet/barna i huset her.

Skrevet

Ja det er vel det eneste jeg ikke har prøvd, det er verdt ett forsøk.

Tusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...