Gjest Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Jeg har opplevd to kjemiske graviditeter i høst, fordelt på tre prøveperioder. Utrolig frustrerende! Spørsmålet er hvordan jeg skal forholde meg til dette. Litt om meg selv: Er 37 år, og har to fullgåtte svangerskap bak meg. Prøver nå på nummer tre, etter å ha tatt ut hormonspiralen i august. En spontanabort i mellom de to svangerskapene (aborterte i uke 9). Har sen eggløsning (dag 19-21) og kort lutealfase. Regelmessige sykluser på ca 28-30 dager. Kan jeg ha hormonforstyrrelser som gjør at jeg ikke klarer å "holde på" spiren? Lutealfasesvikt? Er det noen som har erfaring med dette, og som har fått noen form for progesteronstøtte? Crinone eller lignende? Håper det er mange av dere som har erfaringer!
Dotten Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Er ingen ekspert på området, men legg inn en kopi av dette innlegget på Slitere-forumet og ev forumet 35+ (helt i bunnen av lista over forum), så får du sikkert mange gode svar. Har selv aldri opplevd kjemisk graviditet som jeg vet om, da jeg aldri tester før IKM, nettopp for å slippe en ev. skuffelse i at tanta kommer selv om jeg kanskje testet positivt noen dager før IKM. Har selv aldri hatt sa/ma. Jeg gikk til akupunktur for "gøy" og der fikk jeg utskrevet en Progesteronkrem som er helt naturlig fremstilt hos et apotek i Lørenskog. Den skal være bedre enn mange andre Var hos Heggeli Helhetsmedisin (Smestad i Oslo). Om du ev. tar en telefon dit kan de sikkert svare deg på hvilken krem dette er. Man må ha resept da. Ellers har jeg normal syklus, EL (sjekket med innvendig UL og blodprøve), syklus på ca 28-29 dager, har ei jente på 3 år fra før, men denne gangen blir vi ikke gravide.... Er nå i min 29. pp og lei. Har ikke sjekket oss videre, men skal vel gjøre det over nyttår om intent skjer snart. Masse lykke til til deg i hvert fall. Er forresten selv 37 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå