Gå til innhold

Kan dette være migrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så vondt i hodet...

Den gamle fastlegen min mente jeg kunne ha migrene, men uten de typiske symptomene med aura og slikt. Han satte akupunktur, og jeg fikk noen tabletter som ikke hjalp. Har egentlig ikke vært så plaget de seneste årene, men nå i det siste har det blitt værre igjen.

I forhold til vanlig hodepine så er det nå bla sånn at det er konstant vondt, når jeg "bare har vondt" så går det litt over om jeg feks legger meg nedpå. I tilegg, som i går fikk jeg vondt før jeg la meg. Tok paracet og ibux (som til vanlig hjelper), sovnet og våknet med enda mer vondt. Normalt sett hjelper det å sove. Det er sånn at jeg sitter å myser, lys gjør vondt, bevegelse likeså. Også klarer jeg ikke tenke, bruker feks dobbelt så lang tid på å skrive noe når jeg har vondt. Akkurat som om hjernen senker farten. Mamma mener jeg burde gå til legen med det, men om det bare er spenningshodepine er det jo bare dumt tenker jeg...men blir jo helt satt ut, får ikke gjort noe særlig når det står på. Varer gjerne et døgn før det gir seg. Noen som har det samme, og som har fått påvist migrene? eller noe annet? Hva hjelper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan høres veldig ut som migrene ja! Typiske symptomer er jo det med å være lyssky, problemer med synet, at man får vondt ved bevegelser og det at vanlige smertestillende ikke virker.

Jeg har også migrene, men kan gå veldig lenge mellom hver gang jeg merker noe til den. Kommer ofte i perioder hvor jeg har det veldig hektisk. Har også hatt forholdsvis milde symptomer og ikke hatt det veldig lenge, oftest over på ca 1 døgn. Nå er jeg flinkere å legge merke til når symptomene starter, så har fått avverget noen anfall ved å gå rett og legge meg når jeg merker dem.

Jeg får synsforrstyrelser, dovner i armene, som deg opplever jeg det som om hjernen senker farten, i verste fall får jeg problemer med å føre en samtale da jeg ikke klarer å finne de riktige ordene, har i noen tilfeller kastet opp, orker ikke høye lyder eller brå bevegelser, kan ikke se på tv eller lese osv.

Gikk til legen, og siden man ikke kan ta noen tester for å påvise sykdommen så må man bare vurdere symptomer og sånn. Jeg fikk prøve noe migrene medisin, først noen tabletter som ikke virket noe særlig, så nesespray som fungerte ok. Nå har jeg prøvd noen nye tabletter som funker supert. Så når det gjelder medisiner kan det være lurt å prøve seg litt fram. Ikke dumt å ta en tur til legen med de symptomene du har!

Skrevet

Hmm...kanskje det er migrene da. Ringte å fikk time hos legen, hadde ledig allerede i morgen, så vi får se hva han sier. Skal prøve å finne ut hvilke medisiner jeg fikk den gangen for lenge siden, så jeg ikke får de samme på nytt. Tusen takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...