Gå til innhold

Hmmmm... Angående sex....??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.. :)

Har et spm, har hørt at man skal ha sex annenhverdag i den fruktbare perioden? Hvorfor ikke hver dag? Vil ikke da sjansene for å bli gravid øke da? Har det noe med sæd kvaliteten å gjøre?? Håper noen kan svare meg på dette... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det har noe med sædkvaliteten å gjøre ja. Mener å ha lest et sted at sex annenhver dag er det optimale.. men personlig tror jeg at man bare skal ta det som det kommer, og ikke stresse med det. Ha sex når man føler for det, og kose seg sammen:)

Skrevet

Ja, d må vel være det optimale... :) Tror visst men stresser for mye så er det større sjanse for at det ikke blir noe... Men det er jo så mye lettere sagt enn gjort.... :) he he...

Skrevet

hehe ... ja, det er visst lettere sagt enn gjort! tror vi damer er en tanke verre enn mannfolka, men de sier vel aldri nei til sex heller :P

Skrevet

Det er pga tanken om at man ikke skal bruke opp sædcellene. Men om mannen har normalt god sædkvalitet så skal det visst ikke ha så mye å si.

For egen del, men ustabil syklus som er lang, kan hver dag i 14 dager f.eks. bli litt mye press også. Så vi er på annenhver dag fordi da treffer man uansett og man blir ikke utslitt ( vi har en turbo2åring altså).

Skrevet

Sædcellene kan leve i opptil flere døgn inni deg, derfor trenger man ikke ha sex hver dag :)

Tips jeg har fått fra flere er sex annen hver dag fra dag 10 til 20. Det har fungert fint for meg (blitt gravid, men har hatt 2 SA) Du kan godt ha sex hver dag, men for noen blir jo det litt mye, særlig om man skal drive med dette noen månedere..

Skrevet

Ble litt skuffet når jeg leste at man skulle ha sex annenhver dag bare, vi har stort sett sex hver dag vi da... og synes det er den hyggeligste sporten vi kan bedrive ;-) Så vi fortsetter nok med det :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...