Gå til innhold

Kan jeg ikke få epidural jeg da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste ett skriv om epidural, og der sto det at de som brukte blodfortynnende medisin ikke kunne få epidural.... Jeg bruker Klexane inj, p.g.a fare for blodpropp. Jeg VIL HA EPIDURAL! Det er jo guds gave til kvinnene! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke så mye om hva som gjør at man ikke kan få epidural, men jeg vil bare fortelle deg at det ikke nødvendigvis er krise hvis du ikke får det. Jeg trodde jeg kom til å skrike etter epidural med en gang jeg kom inn på fødestua, men det viste seg at jeg ikke trengte det i hele tatt :)

Lystgass er Guds gave til kvinnen! Og sabla gøy er det og :)

Skrevet

Hehe, jeg prøvde lystgass sist, og følte meg bokstavelig talt dritings! :P

Men Epidural gjorde susen altså. Ser liksom ikke helt for meg at JEG med minimal smerteterskel skal klare en fødsel uten! :) Men det går vel bra det og! :)

Skrevet

Vet ikke svar på det du spør om, men jeg har født med og uten epidural, og det var MYE bedre uten...

Skrevet

Såpass ja. Hva syntes du var bedre?

Har termin i dag, og kjenner panikken begynner å ta meg nå altså! Hehe :)

Skrevet

Jeg brukte Fragmin sprøyter når jeg var gravid, jeg fikk epidural under fødselen. Du burde ringe å høre med føden, jeg fikk beskjed om å ikke ta sprøyten når jeg kom i fødsel. Vet ikke helt forskjellen på Fragmin og Klexane da. Får jeg spørre hvorfor du må bruke blodfortynnende? Har du brukt det hele svangerskapet? Jeg måtte bruke fra uke 32 til 6 uker etterpå.

Skrevet

Ok, da kan kanskje jeg også få det da! :D Jeg har også fått beskjed om å ikke ta de hvis jeg merker tegn til fødsel. :o)

Jeg begynte på de i uke 26 og må også bruke de til 6 uker etter. Det ble i dette svangerskapet oppdaget at jeg har mangel på Protein S i blodet. Både pappa pg farfar har hatt lungeemboli. Regner med jeg må ta disse sprøytene under hele neste eventuelle svangerskap.

Hva med deg? :o)

Skrevet

Jeg trodde epidural var Guds gave til kvinnen jeg også men etter å hatt pressrier i flere timer (som jeg leste på forhånd vanligvis varte en time) er jeg ikke så sikker lenger. Epiduralen virket ikke på de verste riene så jeg holdt på å tørne. Det som derimot funket så det suste var akupunktur. Jeg er i utgangspunktet skeptisk til slikt men det gjorde virkelig susen.

Dersom jeg skulle hatt flere barn ville jeg satset kun på det, synes epiduralen var litt oppskrytt for min del.

Lykke til med fødselen uansett hva du kommer til å bruke! :-)

Skrevet

Epidural kan settes 10 timer etter at siste Klexane/Fragmin-sprøyte er satt:)

Skrevet

Ok, takk for svar! :D Da er det bare å satse på at fødselen starter om kvelden da, siden jeg setter sprøyta om morgenen! :o)

Skrevet

Jeg har også protein S mangel, dette var kjent før graviditet, men de mente at det var tilstrekkelig å bruke Fragmin i siste trimester. Det legene er mest opptatt av er blodgjennomstrømningen til barnet, det gir jo betydelig økt risiko for fortetninger i morkaka og navelstreng. Er du ofte på ultralyd? Jeg var veldig ofte de siste mnd, veldig god motivasjon. :D

Skrevet

Hehe, det gjorde jeg og. Hver morgen sprøya var satt tenkte jeg at det for guds skyld ikke måtte bli fødsel før på kvelden. :D

Skrevet

Gikk mye fortere og lettere, og jeg hadde mye bedre kontroll selv. Vondt er det jo uansett ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...