Mamma's lille gull :) Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Jeg om min lille familie (samboer + sønn) og et vennepar av oss (2 voksne + 2 barn) leker med tanken på å flytte sammen i et stort hus, og bo sammen. For barna vil dette være idyll tror jeg, de er bestevenner og leker sammen hver dag. Vi betaler idag 7000 + 7900 i leie for hver vår leilighet, og har funnet hus på internett med 5 soverom, 2 stuer, 2 bad. STORT! Og til bare 12000 i mnd, så vi vil spare penger alle sammen på dette. Pluss at alle andre utgifter vil jo bli delt mellom to familier. Tror dere dette vil fungere sånn rent praktisk? Vi tenker jo.. hva med privatliv.. men alikevel.. det frister!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 jeg vet om en del alenemammaer som bor sammen. og det funker flott. men selvsakt det er jo en risiko å ta som alt annet her i livet. jeg hadde tenkt at om jeg flyttet sammen med noen på den måten, måtte vi ha vært venner i ganske mange år etter på også, fordi barna blir så knyttet. også må dere selvsakt ha en skriftlig avtalle på hva som skjer den dagen en av dere vil flytte. bare dere kan føle på om dette er en god løsning :-)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Tror det må være en fin løsning, både for barn og voksne. Forutsatt at dere setter opp klare regler _før_ dere flytter sammen, og gjerne har noen trivselstiltak, feks at hver av dere har huset alene èn dag i uken, men samtidig passer de andres barn. Og bli enige om høytidene på forhånd, slik at det ikke blir krangel når alle skal feire 17.mai og julaften der med alle sine foreldre og svigers og søsken og tanter, og det ikke er plass. Og med to stuer kan dere vel gjøre slik at dere primært får en hver, selv om dere bruker de litt om hverandre. Også kan det jo være greit at de voksne får de to soverommene som ligger lengst fra hverandre og barna de i midten ;-)
Mamma's lille gull :) Skrevet 11. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2008 Takk for kjekke tilbakemeldinger greit å se litt hvordan andre ser på det. Det som er litt kjekt, er at jeg og faren i den andre familien er søskenbarn, så alle tre ungene er tremenninger, så det blir jo til at vi blir omgangsvenner i alle år uansett hva som skjer...
bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 er jo klart at det er kjekt å spare litt penger da. Det blir kanskje ingen permanent løsning?! vet ikke om dere vil kjøpe dere hus etterhvert... i så fall så koster det vel ikke så mye mer enn 12000 i mnd å kjøpe en tomannsbolig sammen heller? vet ikke hvor dere bor og hvordan prisene er der men... jeg for min del kunne ikke bodd sammen med andre, men jeg er rett og slett ikke typen til det jeg hadde ikke klart å bo i blokk eller rekkehus heller av den grunn at det blir for lite privatliv... Ikke at jeg har så mye å si på verandaen at ikke naboene kunne hørt det men det frister liksom ikke er ikke meg!! så vi bor fint midt utpå bondelandet!! hehe
Prinsemammaen Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Jeg personlig hadde ikke villet bo i samme enhet som en annen familie, men vi har lekt med tanken å kjøpe en tomannsbolig sammen med et vennepar av oss og barnet deres. Da er man veldig nære, men har fortsatt sitt privatliv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå