Trinidad33 Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Hei! Jeg lurer på hvorfor man helst bør unngå å spise iskrem i utlandet? Noen som vet? Jeg harprøvd å finne informasjon om det, men det er ingen av de seriøse sidene for gravide som skriver at man bør unngå iskrem i utlandet.
blirjegsnartmamma Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Kommer ann på hva du definerer som utlandet da? Danmark? Hellas? Egypt?
tara_77 Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Hei. Det med at man skal være forsiktig med å spise iskrem i utlandet kommer av at det er forskjellige krav til fremførelsen og prosedyren når de lager den osv... du kan fint spise sånn som er innpakket liksom i papir ,plast osv men du skal være forsiktig med sånn soft is, og kuleis pga is er laget av melk ol og pga bakteriene som kan være i disse produktene...tror Norge osv har strengere krav til bakterie flora og lagring og oppbevaring og temperaturer ol.. Isen i utlandet er jo sånn myk krem fløte is og dersom de ikke lagrer rett og har for lav temp i kjøledisker kan jo denne isen bli sur osv og ikke sikkert du kjenner den sure gamle smaken pga alle de søte og syrlige deilige frukt smakene i isen... Men jeg tror ikke bare det er i utlandet at man kan oppleve dette... generellt på steder som er litt lugubre hehe hjemme i norge også......dårlig renhold osv.....Så jeg tror man skal være obs til dette uansett gravid eller ikke....dårlig kan man bli uansett.
blirjegsnartmamma Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Var derfor jeg lurte litt på det med land I Danmark feks spiser jeg is uten å bekymre meg. Men i Hellas spiser jeg bare den som er innpakket, og i Egypt nesten ikke det heller - og hvertfall ikke saftis.. Gjelder ikke bare gravide mager, men vanlige mager også kan reagere
Trinidad33 Skrevet 11. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2008 I mitt tilfelle gjelder det USA, Florida. Jeg er ganske sikker på at at de behandler melka slik at den ikke gir opphav til bakterier som kan skade barn i mors mage. Bare tenk på hvilke erstatningskrav som kan bli rettet mot fabrikanten hvis noe skulle skje.
M og gutta Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Florida...ikke noe problem. Bare ikke spis fra de mest lugubre sjappene..... det ville jeg ikke gjort her hjemme heller. De tør ikke å ha dårlig is i USA, da blir man bare saksøkt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå