Gå til innhold

Iskrem i utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurer på hvorfor man helst bør unngå å spise iskrem i utlandet? Noen som vet? Jeg harprøvd å finne informasjon om det, men det er ingen av de seriøse sidene for gravide som skriver at man bør unngå iskrem i utlandet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ann på hva du definerer som utlandet da?

Danmark?

Hellas?

Egypt?

Skrevet

Hei.:) Det med at man skal være forsiktig med å spise iskrem i utlandet kommer av at det er forskjellige krav til fremførelsen og prosedyren når de lager den osv... du kan fint spise sånn som er innpakket liksom i papir ,plast osv men du skal være forsiktig med sånn soft is, og kuleis pga is er laget av melk ol og pga bakteriene som kan være i disse produktene...tror Norge osv har strengere krav til bakterie flora og lagring og oppbevaring og temperaturer ol..

Isen i utlandet er jo sånn myk krem fløte is og dersom de ikke lagrer rett og har for lav temp i kjøledisker kan jo denne isen bli sur osv og ikke sikkert du kjenner den sure gamle smaken pga alle de søte og syrlige deilige frukt smakene i isen... Men jeg tror ikke bare det er i utlandet at man kan oppleve dette... generellt på steder som er litt lugubre hehe hjemme i norge også......dårlig renhold osv.....Så jeg tror man skal være obs til dette uansett gravid eller ikke....dårlig kan man bli uansett.:)

Skrevet

Var derfor jeg lurte litt på det med land :)

I Danmark feks spiser jeg is uten å bekymre meg.

Men i Hellas spiser jeg bare den som er innpakket, og i Egypt nesten ikke det heller - og hvertfall ikke saftis..

Gjelder ikke bare gravide mager, men vanlige mager også kan reagere :)

Skrevet

I mitt tilfelle gjelder det USA, Florida. Jeg er ganske sikker på at at de behandler melka slik at den ikke gir opphav til bakterier som kan skade barn i mors mage. Bare tenk på hvilke erstatningskrav som kan bli rettet mot fabrikanten hvis noe skulle skje.

Skrevet

Florida...ikke noe problem.

Bare ikke spis fra de mest lugubre sjappene..... det ville jeg ikke gjort her hjemme heller.

De tør ikke å ha dårlig is i USA, da blir man bare saksøkt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...