Gå til innhold

Er dette vanlig? (ang. flislegger)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat pusset opp kjøkkenet fra bunnen av, og derfor hyret vi inn en anbefalt flislegger til å legge fliser bak oppvaskbenken og komfyren.

I går ble han ferdig, og da jeg kom hjem fikk jeg helt hakeslipp! Flisene hang der de skulle, og det ser greit ut, men det var fugemasse overalt! Benkene var klint inn, vasken og armaturet var helt nedsølt, det var grå sprute/fingermerker på skap og skuffefronter, komfyr, vifte, lamper. Parketten hadde våte, grå flekker etter at han har søla vann. Den ene veggen hadde størkna fugemateriale i klatter flere steder.

Jeg holdt på å begynne å grine...det er tross alt bare ei drøy uke siden kjøkkenet sto ferdig, og vi har spart ganske lenge for å kunne få det sånn vi vil. Så jeg vaska og vaska i går, og fikk det sånn rimelig reint, bortsett fra vasken (stål) og armaturet (børsta stål). Der har det blitt noen skjolder. Det ser møkkete ut, men det går ikke vekk! Det blir usynlig når det er vått, men så fort vasken tørker, så synes de. Den ser ut som vasken der jeg bodde før, og den var 30 år gammel.

Jeg har bedt flisfyren om å komme i dag for å se på det, men er redd at han ikke synes det er hans problem. Men vasken er 9 dager gammel, og var skinnende blank helt til i går!

Har noen noen gode råd? Enten til hvordan jeg får vasken blank igjen, eller til hvordan jeg håndtere dette overfor flisleggeren. Eller er jeg urimelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hvordan du skal gå frem og hva du kan kreve, men vi flisla ihvertfall et bad her for 2 uker siden. Var prikkfritt etter han, vasket veggene etter seg og var ikke noe søl noe sted....

Hadde blitt forbanna hvis jeg hadde kommet hjem til det rotet du gjorde ja....

Skrevet

Om det er så ille som du beskriver syns jeg ikke du overreagerer. En flislegger skal ikke etterlate seg veldig mye griseri!

Det er helt normalt med noe fugerester og grå/matt finish på fliser fordi det trengs mye vask for å få det helt rent.

Men ikke sånn du beskriver!

Skrevet

Det første jeg vil si er egentlig for sent ... men du burde tatt bilde av hvordan det så ut der i går. For man går ikke fra en arbeidsplass på den måten.

Ta også bilder av hvordan ting ser ut nå.

Overfor flisleggeren må du bare stå på at du vil ha det reparert eller erstattet. Dersom han ikke går med på det, får du vurdere om du synes det er verd å ta kampen og ev. kontakte en advokat om hvordan du bør gå frem.

Som sagt. Er man misfornøyd med arbeidet noen har gjort er det første man gjør å dokumentere feil og skader før man begynner å fikse på ting.

For at det ble noen flekker på en vask vil de fleste se på som noe bagatellmessig, men at kjøkkenet var herpa vil de fleste reagere på.

Skrevet

Min sambo er flislegger og dette er ikke normalt.Det er helt vanlig og vaske godt etter seg og ikke grise som han her har gjort.Få han til deg og be han rydde etter seg det går jo bare ikke ann.Håper det ordner seg for deg:)

Skrevet

Min far er flislegger, og dette hørtes veldig rart ut altså.

Men kan være han bare glemte seg og at han tar det nå i dag da :)

Er nok normalt at de rydder og vasker etetr seg ja.

Skrevet

Jeg har tatt bilder, heldigvis. Og flisleggerne kom innom for litt siden, og så på bildene, og beklaget at det så så ille ut. Han hadde medd noe rengjøringsgreier som fjernet skjoldene i vasken også, og lovte et prisavslag, så nå er jeg nesten blid igjen!

Skrevet

Godt å høre at det ordnet seg og at du slipper mere pes.

Skjønner at det henger igjen litt "gruff" i systemet hos deg, men når det flunkende nye, rene og pent flislagte kjøkkenet tas i bruk og nytes går det sikker over ;-))

Gratulerer med nytt kjøkken, forresten.

Skrevet

Tusen takk!

Jeg fryder meg med et kjøkken som er akkkurat sånn jeg vil ha det, etter 14 år i et kjøkken som jeg egentlig ikke synes var så fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...