Zitro Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Han vil nemlig ingenting! Han vil ikke slutte med bleie, han vil ikke kle på seg, han vil ikke ha frokost og han vil ikke i barnehagen. Han oppfører seg rimelig fint i barnehagen da... Også begynner "helvete" igjen.... Han vil ihvertfall IKKE hjem fra barnehagen, han vil ikke ha middag og vil ikke på badet for å vaske seg/bade og vil ikke legge seg.... Så.. what to do????? Alt han ikke vil reagerer han med hyl og skrik og slår etter oss. Nytter ikke kommunisere med han når han hyler slik, nesten som han går i transe og blokker oss ute. Så det endre liksom opp med at man må ta ungen under armen og gå og gjøre det vi skal...
Gjest Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Trassalderen - går over til slutt :-P Jeg tvang han til å gjøre det han MÅTTE, og prøvde ellers å overse det han gjorde.
Zitro Skrevet 11. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2008 Håper da inderlig det :-) Problemet er at han har vært sånn siden før han ble 2 og jeg begynner å bli lei denne oppførselen...
Gjest Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Kjenner følelsen... har ei sånn selv. Men det går over etterhvert, de tester jo bare sin egen vilje. Man får se på de gode dagene og ta seg litt alenetid innimellom.....
MintCondition Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Her kaller vi bare jentungen for prinsesse vilikke for tida For oss hjelper det fint å la henne være delaktig i mye ting, om hun ikke vil kle på seg, så bare droper vi å diskutere det, og spør istedet hva slags hårstrikk hun vil ha...mens hun bestemmer seg for det får vi kledd på henne. Vil hun ikke gå på badet om morgenen, så spør vi hva slags truse hun vil ha på seg den dagen (for det får hun bestemme selv), og vips så har hun glemt at hun ikke vil på badet overhodet. Vil hun ikke spise middag lar vi henne hjelpe til å dekke på bordet, vil hun ikke ha på sko får hun bestemme hvilket av to skopar hun skal ha på. Tror mye trassing skjer fordi de vil vise at de KAN og VIL bestemme litt, og livet blir så mye lettere om man faktisk lar de være med på enkelte prosesser. Dog, vi har våre runder med påkledning med hyl og skrik i bhg vi også, vil ikke hjem, vil ikke ha på ullgenser ("den kiler så stikkete!"), vil ikke ha på sko, vilikkevilikevilikke...
Zitro Skrevet 11. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. november 2008 Jeg har prøvd å la han være delaktig men han oppfører seg ikke noe bedre da heller. Gir jeg han f.eks en tallerken sånn at han kan bære den til bordet så kaster han den i gulvet isteden... :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå