Gå til innhold

hvordan er blodtrykket deres da ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

lure litt på hvordan deres blodtrykk er ? mitt ligger på 136/84 i uke 37... var hos legen i dag og han mente under trykket mitt var litt høyt men skal inn dit igjen på fredagen for å sjekke trykket da. ingen utslag på urin ,nesten ikke ødemer i kroppen heller. så han sa det var ingen antydinger på svangerskaps forgifting. og da synes jeg det hadde vært greit å høre hva dere ligger på :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På de to siste kontrollene har jeg hatt 108/70 og 116/78.

Dette sa jordmora var veldig bra.

Er 38+5 idag.

Skrevet

Blodtrykket mitt har økt fra 100/70 på første kontroll til 150/85 på forrige kontroll (uke 34). Ble på bakgrunn av dette, samt protein i urinen på 1+ sykemeldt 100% med beskjed om å ta det helt med ro. Har litt ødemer, men ikke mye. Jeg har i et tidligere svangerskap utviklet svangerskapsforgiftning, så de er nok ekstra observante.

Har fått vite at et undertrykk på 85 er greit selv om det har steget en del, men hvis det går over 90 så er det mer kritisk. Jeg har også tatt blodprøve som viser at jeg ikke har svangerskapsforgiftning nå, men får litt ekstra oppfølging.

Skrevet

mitt blodtrykk har steget til himmels......har normalt lagt på 122/70.......og nå er der 154/97.........håper jeg føder snart.....har 3 dager til termin....

Skrevet

Mitt har gått ned bittelitt og er nå på 120/70 tror jeg. Blodprosent ned fra 13 til 11.. hva med dere?

Skrevet

Jeg hadde i går, 35+3, 120/78. Det er bra, for jeg har mye vann i kroppen. Men har da heldigvis ikke sv.skaps.forgiftning..

Skrevet

140/80, er 38 + 1, litt høyt men ikke alarmerende.

Skrevet

130/85, er 38+1. Blir fulgt ekstra opp pga tidligere svangerskapsforgiftning. Har heldigvis fin urin og lite ødemer. Flere kontroller har jeg hatt 140/90.

Skrevet

120/80 nesten hele tida, var nede i 120/75 en gang:)

Skrevet

Jeg hadde 136/80 i dag. Jordmor sa at det var helt greit. Hadde 116/82 hos legen sist, men hun sa ikke noe ang det....

Skrevet

Jeg ble målt til 85 i undertrykk da jeg var hos legen sist uke, men har ligget på 65-70 i undertrykk når jeg har vært hos jordmor. Den eneste gangen jeg har vært oppe i 85 i undertrykk var sist jeg var hos lege i begynnelsen av svangerskapet.. jeg takler rett og slett legen min dårlig.

Hun starter alltid timen med "Kom an, nå har vi dårlig tid", så hun skaper ikke de beste forholdene for blodtrykkmåling. Også måler hun trykket på en kjip måte. Hun måler det 3 ganger med 1 minutts mellomrom. På denne tiden sier hun ingenting, hun sitter bare og skriver på dataen. Så da har jeg 4-5 minutter på meg hvor jeg kan sitte å høre på pumpingen fra blodtrykksmåleren og tenke på hvor høyt trykket sikkert er.

Jordmoren måler det en gang, da holder hun meg i hånden og snakker om noe annet for å distrahere meg.. da synker trykket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...