Lone27 Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 lure litt på hvordan deres blodtrykk er ? mitt ligger på 136/84 i uke 37... var hos legen i dag og han mente under trykket mitt var litt høyt men skal inn dit igjen på fredagen for å sjekke trykket da. ingen utslag på urin ,nesten ikke ødemer i kroppen heller. så han sa det var ingen antydinger på svangerskaps forgifting. og da synes jeg det hadde vært greit å høre hva dere ligger på
TheoMin Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 På de to siste kontrollene har jeg hatt 108/70 og 116/78. Dette sa jordmora var veldig bra. Er 38+5 idag.
UnaH Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Blodtrykket mitt har økt fra 100/70 på første kontroll til 150/85 på forrige kontroll (uke 34). Ble på bakgrunn av dette, samt protein i urinen på 1+ sykemeldt 100% med beskjed om å ta det helt med ro. Har litt ødemer, men ikke mye. Jeg har i et tidligere svangerskap utviklet svangerskapsforgiftning, så de er nok ekstra observante. Har fått vite at et undertrykk på 85 er greit selv om det har steget en del, men hvis det går over 90 så er det mer kritisk. Jeg har også tatt blodprøve som viser at jeg ikke har svangerskapsforgiftning nå, men får litt ekstra oppfølging.
Gjest elissa2 Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 mitt blodtrykk har steget til himmels......har normalt lagt på 122/70.......og nå er der 154/97.........håper jeg føder snart.....har 3 dager til termin....
Bella74 * baby 2 i magen :)* Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Mitt har gått ned bittelitt og er nå på 120/70 tror jeg. Blodprosent ned fra 13 til 11.. hva med dere?
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Jeg hadde i går, 35+3, 120/78. Det er bra, for jeg har mye vann i kroppen. Men har da heldigvis ikke sv.skaps.forgiftning..
2 x gull Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 140/80, er 38 + 1, litt høyt men ikke alarmerende.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 11. november 2008 #8 Skrevet 11. november 2008 130/85, er 38+1. Blir fulgt ekstra opp pga tidligere svangerskapsforgiftning. Har heldigvis fin urin og lite ødemer. Flere kontroller har jeg hatt 140/90.
Jente2011 Skrevet 11. november 2008 #9 Skrevet 11. november 2008 120/80 nesten hele tida, var nede i 120/75 en gang:)
flypapir Skrevet 11. november 2008 #10 Skrevet 11. november 2008 Jeg hadde 136/80 i dag. Jordmor sa at det var helt greit. Hadde 116/82 hos legen sist, men hun sa ikke noe ang det....
Gjest Tale30 Skrevet 11. november 2008 #11 Skrevet 11. november 2008 Jeg ble målt til 85 i undertrykk da jeg var hos legen sist uke, men har ligget på 65-70 i undertrykk når jeg har vært hos jordmor. Den eneste gangen jeg har vært oppe i 85 i undertrykk var sist jeg var hos lege i begynnelsen av svangerskapet.. jeg takler rett og slett legen min dårlig. Hun starter alltid timen med "Kom an, nå har vi dårlig tid", så hun skaper ikke de beste forholdene for blodtrykkmåling. Også måler hun trykket på en kjip måte. Hun måler det 3 ganger med 1 minutts mellomrom. På denne tiden sier hun ingenting, hun sitter bare og skriver på dataen. Så da har jeg 4-5 minutter på meg hvor jeg kan sitte å høre på pumpingen fra blodtrykksmåleren og tenke på hvor høyt trykket sikkert er. Jordmoren måler det en gang, da holder hun meg i hånden og snakker om noe annet for å distrahere meg.. da synker trykket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå