Gå til innhold

dere som har akvarium...kan dere se hit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpt i dag..har aldri hatt det før...

skal den pumpa som lager luftbobler stå på døgnet rundt?

skal man skru av lyset dems om natta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

luftboblene skal stå på men lyset kan du skru av. Natt og dag ute også....

Skrevet

takk=)men det hjulet man stiller inn styrken på boblene da..skal den stå fullt på?syns det er veldig på bobler og beveglse opp i der..

Skrevet

Kommer vel an på størrelsen på akvariet kanskje. skal jo gi oksygen til vannet. Står det ingenting i bruksanvisningen? Har ikke akvarium lenger. Tror ikke det gikk an å stille på min.

Skrevet

Pumpen skal stå på 24 timer i døgnet... men vanskelig å svare på resten i o m at du ikke skriver str på akvariet / merke osv...

Skrevet

åja=)det er 54 liter da..så ikke såå stort..

Skrevet

Lyset bør helst være av om natta...så får bio rytmen gå sin gang...men ingen krise om du glemmer en natt å slå det av....

Skrevet

54 liter er jo helt standard... hvilken pumpe har du?

Skrevet

Bra tips til lyset: kjøp et sånt tidsur til strømuttaket. Da får fiskene like lang natt og dag bestandig, veldig greit om man skal bort en kveld eller sånne ting. De blir fort litt forvirra om man glemmer å slukke for kvelden eller slå på om morran :P

Boblene skal stå på døgnet rundt ja, styrken regulerer du etter størrelsen på akvariet (kommer jo litt an på typen pumpe - har du svæææært akvarium og bittelita pumpe kan det være en god idé å kjøre den på full fres, og omvendt).

Ellers er det litt morro å se hvis du bestandig kakker forsiktig på lokket et par ganger før du gir dem mat - det går ikke lange tiden før de skjønner at "tapp-tapp" betyr mat, og da blir de helt ville i nikkersen :D

Lykke til!

Skrevet

pumpa heter powerclean..hvor mange grader har dere i akvariet da?

Skrevet

Kommer an på hvilke fisker du har....som regel ikke under 18 grader...men gå inn på akvarieforum eller søk på fiskens navn i google, så får du detaljert info....samme gjelder pumpen...:-) er så mange navn og typer, lettere for deg det :-)

Skrevet

logger av nå, men rop på meg igjen hvis du lurer på noe du ikke finner på nett, har flere kar i huset og driver stort med fisker så har kunnskap om mye rart :-) Lykke til :-)

Skrevet

Hei :)

Ser du har flere spørsmål her, og har fått mange gode svar :)

Men jeg tenkte jeg skulle tipse om en link : www.akvaforum.no :) Der finner du mye nyttig og interessant å lese! Og all verdens slags fisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...