Gå til innhold

Julekalender - godteri eller ting/leker??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke så keen på at min sønn på tre skal ha godteri i julekalenderen, men jeg tror faktisk jeg er mindre keen på at han skal få ting/leker hver dag. Han har alt han trenger av klær/utstyr som kunne vært aktuelt å legge i kalenderen i stedet for leker, og jeg synes han har så mye ting fra før!!!!!

Så jeg lurer på om jeg heller vil at han skal spise pittelitt godteri i 24 dager enn at jeg kjøper flere leker han ikke trenger. Det blir nok gaver og leker i jula, og jeg synes forbruket tar helt av. Det er billigere med godtekalender også.

Hva tenker dere angående dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg.

Her har vi pakkekalender, men vi kjøper veldig små pakker, deler opp i mange, putter inni hjemmestrikkede sokker, truser og ting de trenger. Dessuten må de dele en kalender, så de får bare pakke annenhver dag (vel, begge får den 24. da:-) )

Men ellers er jeg egentlig litt enig med deg jeg altså. Heller en bitteliten sjokolade hver dag enn 24 ubrukelige leker som forsøpler miljøet og som er stas i nøyaktig 2 minutter.

Skrevet

Her kjører vi god blanding. Men forsøker å finne ting som ikke bare blir rot, feks badeskum eller verktøy (hehe).

Skrevet

jeg er delvis enig. Så her får poden såpebobler, sprettball (de forsvinner så fort så allikevel:p) tannbørste, ny tannkremtube med postman pat, sokker osv. Er stor stas det :)

Skrevet

Samme gjør jeg. prøver å kjøpe en del nyttige ting som sokker, tannbørste, såper deodorant til de største. Ting jeg må kjøpe uansett. (har 96 pakker jeg skal pakke inn... nr fem er for liten enda) Men selv eldste på 18 har lyst på kalender og syns det er stas så da gjør jeg det gjerne. har blitt en fin tradisjon. Men skal en kjøpe ting til hver dag blir det veldig dyrt så her blir det også noe sjokolade osv. Kan jo ha det i helgene. tror ikke en sjokoladebit skader så veldig jeg da....

Skrevet

Tenker likt som deg. Vil heller ikke ha duppedingser som ikke blir brukt eller sjokolade hver dag.

Så vi har pakker med opplevelser i stedet

-badeland

-teater

-bakedager

-nissefester

-luciafest

Hun er litt over to, så hun blir glad for alt uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...