Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Jeg er lærer, adjunkt, og skal etter jul ut i permisjon. Kjenner jeg er skikkelig kunnskapstørst;P Har lyst på en master, men bor ikke akkurat i nærheten av noe universitet..:/ Har lyst til å begynne på noe etter jul, men vet ikke hva det skal være? Det må være nettbasert, og jeg finner jo ingenting å søke på... Noen som vet om noe? Vil bruke permisjonen til å komme et steg nærmere lektortittelen i alle fall.. Takk for tips;)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Hvilke fag har du da? Er vel enklest å ta master i fag du har fra før. Spes.ped går vel kanskje an å ta over nett eller samlingsbasert. Selv har jeg lyst til å ta mer utdanning i spansk. Vet det går an å ta over nett på UiB. Mvh Adjunkt med tillegg:)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Tror nok det blir et nytt fag..:S Har veldig lyst på master i pedagogikk/spesialpedagogikk, og kom inn på det ved høgskolen her i høst. Men kunne ikke begynne da det var 4 dager i uka med obligatorisk undervisning, og jeg er nødt til å jobbe litt i alle fall..:/ Har så lyst til å komme i gang med noe nå etter jul, men hva skal det bli?:/ HI - også adjunkt med tillegg;) Lektor med tillegg om 2 år håper jeg..:/
Vil Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Vel, du kan ikke ta master i noe uten å ha grunnfag og mellomfagstillegg i det først. (vet ikke hva det heter i den nye ordningen, fire 100 emner og to 200 emner i allefall) Så da må du regne mer enn 2 år. Egentlig er det 3 og et halvt år - med heltidsstudier. Hvis du vil gjøre det på si med barn hjemme tror jeg at jeg ville bygd videre på noe jeg hadde fra før-