Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Jeg er lærer, adjunkt, og skal etter jul ut i permisjon. Kjenner jeg er skikkelig kunnskapstørst;P Har lyst på en master, men bor ikke akkurat i nærheten av noe universitet..:/ Har lyst til å begynne på noe etter jul, men vet ikke hva det skal være? Det må være nettbasert, og jeg finner jo ingenting å søke på... Noen som vet om noe? Vil bruke permisjonen til å komme et steg nærmere lektortittelen i alle fall.. Takk for tips;)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Hvilke fag har du da? Er vel enklest å ta master i fag du har fra før. Spes.ped går vel kanskje an å ta over nett eller samlingsbasert. Selv har jeg lyst til å ta mer utdanning i spansk. Vet det går an å ta over nett på UiB. Mvh Adjunkt med tillegg:)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Tror nok det blir et nytt fag..:S Har veldig lyst på master i pedagogikk/spesialpedagogikk, og kom inn på det ved høgskolen her i høst. Men kunne ikke begynne da det var 4 dager i uka med obligatorisk undervisning, og jeg er nødt til å jobbe litt i alle fall..:/ Har så lyst til å komme i gang med noe nå etter jul, men hva skal det bli?:/ HI - også adjunkt med tillegg;) Lektor med tillegg om 2 år håper jeg..:/
Vil Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Vel, du kan ikke ta master i noe uten å ha grunnfag og mellomfagstillegg i det først. (vet ikke hva det heter i den nye ordningen, fire 100 emner og to 200 emner i allefall) Så da må du regne mer enn 2 år. Egentlig er det 3 og et halvt år - med heltidsstudier. Hvis du vil gjøre det på si med barn hjemme tror jeg at jeg ville bygd videre på noe jeg hadde fra før-
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Er i lignenede situasjon som deg, HI, og lurer på det samme. Ser ut til at det er lite av nettstudier generelt (BI osv er kjempedyrt). Om du kan bygge på noe du har er det lettest, som andre her har poengtert.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Jeg kommer jo til å bygge på en av de bachelorgradene jeg allerede har. Har tre stk. Men hvis jeg bygger på den bacheloren som allmennlærerutdanninga faktisk er, så kan jeg jo feks ta master i spesialpedagogikk. Har ikke spesialpedagogikk i min fagkrets, men hvis jeg tar grunnfaget, kan jeg begynne på masteren året etter. Alts 2 år med studier. Er nok spes.ped som frister mest, men kunne tenkt meg noe nettbasert..:/ Takk for tips og råd;) Takker også for fler;) HI
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Ja, finner ikke noe nettbasert jo..:S Hadde vært fint å kunne bruke permisjonen til utdanning<...
Bunnies by night Skrevet 11. november 2008 #8 Skrevet 11. november 2008 Så deilig å være kunnskapstørst - men finner du ikke noe nettbasert så er det jo fullt mulig å kjøpe noen bøker og lese litt på egenhånd - da er du kommet litt lengre når du setter i gang med selve masterutdanningen Jeg selv startet på siste året av masteren da lillegutt var 5mnd. Er knalltøft... har han ikke i barnehage og vil at han skal være førstepri - eller eneste pri når han er våken - så blir lesing/skriving kveld/natt på meg. Hadde vært herlig å kunne sluppet stress noen få måneder til, men jeg skal på feltstudier som var fastsatt - så da var det bare å bite tennene sammen:) Kjøp bøker som tilhører fagområdet du har lyst til å ta en master i - de fleste pensumlister ligger ute på nett - jo mer du har lest FØR du starter dess mer tid har du til å SKRIVE oppgaven og utforme den:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå