Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Babyen min vil ikke sove ordentlig:( Hun sliter fælt med å få sove på dagen, og når hun sover lite på dagen, blir stort sett nattesøvnen også urolig. Hun kan være så trøtt, så trøtt, men ikke snakk om at hun skal sove nei. De eneste gangen hun sover godt, er når vi triller tur med vogna. Men jeg kan jo ikke trille to-tre ganger pr dag, det går ikke. Dessuten vil jeg helst ikke venne henne til at hun sover bare når vi triller tur. Virker som hun nærmest er redd for å sove. Jeg er ikke vant til unger som ikke vil sove, storebroren hennes var et skikkelig murmeldyr, og sovnet stort sett der vi la ham... så dette blir noe heeelt annet. Er redd jeg har vent henne til å sovne på puppen. Noen gode søvnråd? Med en urolig baby på natta, og en meget aktiv toåring på dagen, blir jeg helt utslitt her snart:(
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Sliter med det samme. Her er rådene vi har fått hvertfall: Det er viktig at barnet sovner inn av seg selv, dvs ikke sovner ved puppen. Prøv å la henne finne roen om kvelden, si "mamma er her" og "natta" og gå inn på rommet med jevne mellomrom, men vær konsekvent. Ikke noe puppeservice. Hun er jo litt liten kanskej til å stenge puppen på natten, men så lite service som mulig er hvertfall cluet. Har du prøvd eget rom? På dagtid hadde jeg samme problem som deg, hadde heller ikke tid til å trille tur. Endte opp med at nå vil han kun sove helt i fred på verandaen, og vokner hvis jeg triller han. Tror det bare er en vane.Jeg la han på verandaen og da sovnet han av seg selv til slutt og det er så deilig for da får jeg endelig litt tid til andre ting... lykke til hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå