Gå til innhold

lett frokost.... før egguthenting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jo spise en lett frokost før egguthenting,

Hva mener de egentlig med det???

jeg er ikke så veldig på mat så tidlig om morgenen, men vet jo at jeg kommer til å bli sulten, men hvor viktig er egentlig dette lette måltidet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror kanskje du bør få i deg litt, om så kun en halv skive å litt drikke kanskje?

Jeg for min del blir lett kvalm av sterke smertestillende og det får du jo før uttak så mulig det kan være lurt å slippe å ta tabelettene på tom mage?

Tror nok jeg ville ha anbefalt det=)

Lykke til uansett!!

Skrevet

ja er vel lurt, har satt frem knekkebrød så får hive det i meg.. :)

så var det drikken, ikke melk å kaffe, det er ikke noe problem, men kan jeg drikke pepsi max?? eller bare vann??

Kjenner jeg begynner å blir litt nervøs, kommer ikke til å få sove i natt...

Skrevet

Litt usikker på drikken da, jeg drakk kun vann før vi reiste inn til uttak, men turte ikke drikke mye av redsel for å måtte mye på do underveis, hehe.. men var så nærvøs at det måtte jeg jo uansett (trodde jeg) hehe...

Skjønner godt nærvøsiteten din, har vert der og skal dit igjen!!

Prøve å få hvile vertfall, slappet av selv om det kan være veldig vanskelig.

Skrevet

Heisann!!!

Dette var min store bekymring da vi skulle på egguthenting. Vi bodde på hotell og jeg gledet meg til frokosten med bacon og alt det herlige. Jeg ble skuffet og lei meg da jeg leste at jeg bare skulle ha en "lett frokost" og spurte sykepleierene om dette. De sa (som andre her har sagt) at det er på grunn av faren for å bli kvalm. Dersom du ikke pleier å reagere på medisiner så trenger du kanskje ikke tenke så mye på det?!?!

Jeg blir mer kvalm av å ha tom mage slik at jeg spiste stort sett det jeg pleier. Baconproblemet ble det ikke noe av fordi det var ikke på menyen ;-)

Lykke til i morgen :-)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å faste men nå trenger jeg kaffi!!!

Skrevet

Har alltid spist vanlig frokost, kaffe og alt og heller aldri fått beskjed om hverken fasting eller "lett frokost". Men det er nok pga. kvalmefaren - ikke noe annet.

Skrevet

Jeg spiste en eller to skiver på vei til sykehuset, vann og kaffe. Ikke noe problem det.

Sist gang måtte jeg vente litt på venterommet før jeg fikk seng, og var på do og tissa da. Da jeg ble trillet inn lurte de på når jeg hadde tissa sist, og jeg sa for ca 15-20 min siden, så da gikk jeg ikke på do igjen, men det var ikke bra, så de måtte tømme blæra mi før de kunne begynne. Ikke noe alright. Så kanskje lurt å ikke drikke masse, men de sender deg på do rett før du skal inn som regel.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har alltid spist frokost som normalt før uttaket. Har ikke fått beskjed om noe annet på noen av klinikkene, og vet av erfaring at det går minst 1,5 time eller mer fra frokost til uttaket for meg uansett - så da har jo magen roet seg.

Jeg har også alltid blitt sendt på do rett før uttaket.

Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra St.Olav at jeg ikke skulle spise noenting etter 24.00 kvelden før, men kunne drikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...