Gå til innhold

Det er ikke mannen din som irriterer deg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...det er du som lar deg irritere deg av han!

Har begynt å tenke sånn hvis jeg irriterer meg over mannen/venninner/kollegaer ol..og det hjelper veldig!!

Når jeg er premenstruell,så har jeg en tendens til å irritere meg over småting, det er VELDIG slitsomt i lengden!

Har begynt å tenke på denne måten heller, og det setter tankegangen min litt i perspektiv:o)

Prøv neste gang du vil hyle ut om noe..kanskje det kan hjelpe deg også?? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn tenker jeg og! Det er så utolig befriende å slippe å bruke energi på bagataller:) Kan jo brukes i mange sammenhenger...

Har du forresten vært på kurs med Jan Atle Andersen?

Skrevet

jupp:o)

Skrevet

Fortell om det kurset a! Det trenger nemlig jeg :)

Skrevet

Jeg vet, men noen ganger er jeg bare irritabel og trenger noe å fokusere det på og da lar jeg meg irritere fordi det er deilig å ha noe konkret å rette følelsene mot ;-)

Skrevet

Ja, og hvorfor lar jeg meg irritere av han? Fordi han irriterer meg! ;o)

Skrevet

Mange som ble litt irritert på han og mente at verden ikke er så svart/hvit. At han ikke klarte å se nyanser.

Jeg personlig fikk veldig mye ut av det han sa, han har noen flotte vinklinger på livet. Hvis man følger det tror jeg rett å slett at man får det bedre med seg selv.:o)

Skrevet

Hehe, tror mange kunne hatt god nytte av et kurs meg denne mannen! Han snur litt på tankegangen til folk..og stiller provoserende og litt kritiske spørsmål!

Vi var på et kurs : folkeskikk og uskikk på jobb... veldig bra kurs! Han har gitt ut ei bok også... det er visst ikke like bra å lese boka som å være på kurs...men det går nok ann å lære seg noen triks fra boka også:o)

Skrevet

hahaha:o) men feilen ligger jo i deg da Heira:o) Han gjør ikke ting konsekvent for å irritere deg..men du LAR DEG irritere deg over han, og dermed gjør dere det surt for dere begge:o)

Det kommer ingenting godt ut av irritasjon.. ta heller opp problemet, og bli enige:o) (kjempe enkelt å sitte her i fred og ro og skrive dette:o)

Skrevet

Så riktig sagt! Ingen kan forandre andre, man kan bare forandre seg selv!

Skrevet

Han er psykolog som driver med konfliktbehandling. Holder kurs i tillegg om folkeskikk og uskikk på jobben. Han er utrolig god til å snakke. Veldig vanskelig å gjenfortelle.

Tar et par kjappe eksempler:

"Det er alltid minst to personer i en konflikt"

"Du er selv ansvarlig for ditt liv og dine følelser, du skal ikke tillegge andre skyld/ansvar for dine følelser" (hvis man tenker i forhold til barn, et par eksempler: du sier feks. "Åh jeg blir så glad for at du oppfører deg ordentlig" eller "Åh nå blir jeg sint når du gjør sånn" Du tillegger barnet ansvar for dine følelser.)

"Den som ikke vil være med å løse problemet er en del av problemet"

"Jeg vil heller tro og ta feil, enn å mistro å ta feil"

Hvis andre er uhøflige/frekke mot deg skal du tenke " Det er ikke meg i mot at jeg er mer høflig enn deg" Sånn, slippe å irritere deg over det.

Hvis du kommer hjem til en bomba gang med klær og sko over alt, skal du ikke bli sint/irritere deg, bare tenke: " Her har noen jeg er glad i vært" (syns denne var søt jeg)

Noen viktiger punkter, selvfølgelig tatt ut av sammenhengen, men viktige alikevel syns jeg:)

Ble litt revet med jeg, men ble så inspirert....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...