Gå til innhold

Å huttetu! Tror jeg er gravid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har plutselig fått gravidsymptomer... Hjelp! De siste dagene har puppene mine vært ømme, og brystvortene er så vonde at det gjør vondt bare jeg skal ta på bh'en eller de kommer borti sengetøyet. Kan ikke huske at jeg noen gang har hatt så ømme brystvorter, men husker at de var forferdelig ømme i begynnelsen av den første graviditeten (har to barn). Dette har pågått et par dager.

I går fikk jeg plutselig vondt på den ene siden av bekkenet. Hadde kraftig bekkenløsning under første graviditet, og var avhengig av krykker halve graviditeten. Under andre graviditet merket jeg bekkenløsningen en uke etter befruktningen, og visste derfor at jeg var gravid før jeg tok testen... Riktignok får jeg vondt på den siden av bekkenet av og til når jeg har mensen også, men igår stakk det skikkelig til flere ganger på andre siden av bekkenet også, og dette har jeg ALDRI opplevd annet enn når jeg har vært gravid...

Idag tidlig og nå føler jeg meg litt småkvalm - men det kan like gjerne skyldes skrekk for å være gravid som at jeg faktisk er det...

Jeg tar minipillen, fordi det ikke passer med flere barn akkurat nå, og jeg pleier å være helt nøyaktig med å ta dem på samme klokkeslett, og benytter alltid annen prevensjon hvis jeg glemmer en. Tenkte nøye gjennom om jeg kan ha gjort noe galt denne måneden, og kom fram til at det har jeg ikke, helt til jeg plutselig kom på at jeg den dagen forrige brett var tomt plutselig ble veldig usikker på om jeg hadde tatt en pille eller ikke en time etter tidspunktet da jeg pleier å ta den. Jeg kom fram til at jeg hadde tatt den, men hva om jeg tok feil... Kanskje jeg ikke hadde tatt den likevel... Jeg husker at jeg var veldig usikker og overhodet ikke husker om jeg hadde tatt en pille eller ikke, men så tenkte jeg nøye gjennom det og kom fram til at jeg hadde tatt den, men var skikkelig mye stress den dagen og var ganske surrete, så hva om jeg rett og slett husket feil... Det er ca 3 uker siden jeg evt. kan ha glemt en pille.

- OG toppen av det hele... Jeg vet ikke når jeg skal ha mensen heller... Maken til surrehue!!! Tror det er omtrent på denne tiden, kanskje om noen dager, men er ikke helt sikker... Siden sommeren har syklusen min vært et eneste kaos, med mensen annenhver uke og småblødninger her og store blødninger der, og noen dager uten og i det hele tatt, så til slutt gadd jeg ikke å skrive ned, følte jo at jeg blødde mesteparten av tiden uansett... Og nå, når jeg endelig har fått et ordentlig opphold, så vet jeg jo selvsagt ikke datoen... Tror jeg fikk mensen på en fredag forrige gang, men er langt fra sikker, og er det i såfall tre uker og noen dager siden eller fire uker og noen dager siden...

Føler meg som verdens dummeste nå... Har tatt en test, men den var negativ - men så er det jo ikke sikkert at jeg skal ha mensen før om noen dager heller... Skjønner ikke hvordan jeg skal orke å vente noen dager til...

Skrekk og gru... Noen andre som har hatt kjempevonde brystvorter uten å være gravide? Bekkensmerter? Noen som kan "se" om jeg er gravid?

Vi vil ha flere barn, så hvis jeg er gravid skal vi selvsagt ha barnet - hadde bare tenkt å vente noen år til...

Måtte bare få det ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker Hormonspiral da men nå og da er jeg "kjempegravid" de første 5 månedene etter innsetting så testet jeg titt og ofte, men var aldri gravid..Nå har jeg sluttet med testinga når jeg har "gravidperioder" for det er jo ganske sikkert da....Om man virkelig ikke er klar for barn så skulle du kanskje ha fått satt inn Hormonspiral?? Om du ikke er gravid nå så vil jeg anbefale det eller slik implantat..da kan man liksom ikke feile...skal man ha flere barn så bør man bestemme seg litt på forhånd når det passer seg å prøve så får man kvittet seg med hormonspiralen i litt tid før prøving.....

Vet ikke hvor lenge det er siden du fikk sistemann, men etter graviditet og fødsel så er det så vidt jeg har forstått det normalt at kroppen oppfører seg gravid i perioder da man har et hormonnivå litt "på kjøret" en god stund etter...

Lykke til

Skrevet

Yngstebarnet er to år, så det er jo en stund siden - skulle vel tro hormonnivået var i orden igjen... Men, det er jo lov å håpe at jeg bare har en sånn gravidperiode som du skriver om...

Tror ikke hormonspiral er noe for meg, fordi jeg reagerer mye på prevensjon med hormoner i. Har prøvd mange ulike p-pilletyper, men får skikkelige humørsvingninger/blir trist og lei meg av alle jeg har prøvd, så vil ikke bruke noe med mer hormoner enn minipillen... Er derfor jeg bruker den, fordi det er det eneste jeg ikke har reagert på... Fullstendig enig i at man bør bestemme seg før prøving...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...