Meggy B - har født! Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Er i uke 15....er drittlei av kvalmen.....og kaster opp stort sett hver dag. Noen flere??
trultetralte <3 Høygravid Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Jeg er i uke 19, og er utrolig kvalm, spesiellt etter kl.16 hver dag.. Er veldig sulten nå, men også utrolig kvalm og prøver å konsentrere meg for å ikke kaste opp, men nå nok løpe snart kjenner jeg:-( Så, ja, jeg er iallefall kvalm enda. i forrige sv.skap gav det seg etter 4mndr..
Hera Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Er i uke 21+3, og ja er fremdeles ille kvalm, men kaster ikke opp hver dag lenger.
skju Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 hei. er i uke 26+1 er fortsatt kvalm og kaster gjerne opp hver dag.. Håper virkelig dere slipper det så lenge som meg.
kei80 Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 23 her ..ligger hver dag men spyr hver 3 dag c..energien er helt borte.Blir passe vissen etter 6 mnd sengeligge.. Håper på å komme i form til jul:)
Vil Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Hei MeggyB, ja desverre. Kaster ikke opp hver dag innimellom, og brekker meg hver dag. Er 15 uker på vei. Men jeg spiser i allefall mer variert nå enn før, nå kan jeg spise nesten hva som helst. Huff, håper det bedrer seg snart, går fremdeles og tenker at dette er rester fra 1. trimester...
mamman til knøttet *fødeklar* Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Hei! Uke 17 her og kaster opp fremdeles, men ikke hver dag, bare annenhver dag nå. Er fortsatt innmari kvalm, men ikke så ille som det var da jeg var innlagt på sykehuset. Jeg begynner å bli så lei av å være kvalm og ikke ha lite energi, jeg ser også frem til jul og håper på å være i bedre form da! Lykke til jenter!
Baby<3 Skrevet 11. november 2008 #8 Skrevet 11. november 2008 jeg er 14+0 i dag, og trodde at jeg nå skulle være ferdig, har bare vært morra kvalm i det siste men ikke kastet opp skikkelig, men da jeg sto opp i dag så var det på`n igjen... huff, håper det gir seg snart nå.
MammaTilSebastian Skrevet 11. november 2008 #9 Skrevet 11. november 2008 Hei! Jeg er 22+4 uker på vei og er fremdeles kvalm!!! Kaster ikke opp, men brekker meg mye og sliter med å få i meg mat pga kvalmen!!!
Mini LK Skrevet 11. november 2008 #10 Skrevet 11. november 2008 Hei. Er 26+5 og oppkast er borte for en stund siden, kvalmen er mye bedre og er den der varer det kortere enn før men jeg klarer fremdeles ikke drikke vann og det er ikke så bra. Spiser det meste men er ganske var for kraftige lukter men det er man vel uansett når man er gravid. Ønsker INGEN denne kvalmen, fysj. Er livredd nå når omgangsyke sesongen er her.
treningsberta Skrevet 11. november 2008 #11 Skrevet 11. november 2008 Jeg ble kvitt kvalmen rundt uke 18-19, og har vært fin en måned, men denne og forrige uke har morgenkvalmen kommet tilbake for fullt. Skikkelig moro... Er 25 uker i dag. Heldigvis ikke den kvalmen jeg hadde tidligere da, gir seg stort sett etter at jeg har kasta opp... men men, that's life. Gleder meg veldig til baby kommer, og det er absolutt verdt å være litt dårlig :-) God bedring folkens!
Gjest Skrevet 11. november 2008 #12 Skrevet 11. november 2008 jeg er i uke 21 og kaster opp enda, kvalm stort sett når jeg stresser og er sliten, mangler søvn, kaster også opp om jeg drikker eller spiser for mye!
Gjest Skrevet 11. november 2008 #13 Skrevet 11. november 2008 jeg er 21+4 (eller 5) fremdeles kvalm hver dag. ikke spyferdig så ofte heldigvis, og har ikke kastet opp på mange uker ( er heldig sånn, kaster så godt som aldri opp uansett om jeg kjenner maten i halsen eller ikke, aldri hatt omgangsyken eller noe). men det er slitsomt å være småkvalm/kvalm hver dag også. vann er vankelig å drikke, men det har gått litt bedre den siste uken. kjøtt kan jeg heller ikke spise spes mye av- og ikke sjokolade(men det er ikke det verste da akkurat. klarer ikke alltid å holde meg unna det da- spes de siste dagene har jeg hatt veldig lyst på sjoko, og da blir jeg mer kvalm etterpå).
Meggy B - har født! Skrevet 12. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 12. november 2008 Takk for svar jenter......det er godt det ikke bare er meg!! Selv om jeg ikke unner dere kvalmen...fytti det blir en fort lei av. Håper jeg slipper å gå helt til over uke 20 med kvalme...stakkars dere. Det finnes ikke noe kur heller, for det er samme hva jeg spiser eller ikke spiser så er den der. Det verste er på jobben hvis du sitter i møte eller noe og kjenner at det er på nippet av brekningen kommer...ikke noe gøy!! Lykke til alle sammen, gleder meg allerede til nurket er ute :-)
smuffe og fruen Skrevet 12. november 2008 #15 Skrevet 12. november 2008 22+3 og fortsatt kvalm daglig, men spyr heldigvis ikke mer enn to - tre av ukedagene... Har etter en masse prøving og testing etter hvert funnet rutiner for å lette på kvalmen, samt unngå spy- * Stå opp tidlig, for så å få i gang magen - Er kjempetungt, men når jeg klarer det starter dagen med mindre kvalme. ( hender jeg ligger og spyr før jeg får i meg noe mat). * Spise lite og hyppig - Å spise uten lyst på mat, eller når man kjenner kvalmen ligge å lure er ikke kjekt, men det hjelper meg å få inn ei lita skive, en frukt eller noe kjeks hver andre - tredje time. * Hvile - Masse hvile er viktig. Hver gang jeg har spist litt ligger jeg rett ut på sofa eller i senga, lar magen jobbe mens jeg er helt rolig. Jeg nytter og hver anledning til å legge meg på sofa med beina opp - bra for mer enn bare kvalme. Ligger inni mellom og når jeg er sammen med turboen vår på ni måneder som leker på gulvet. * Følge lystene - De få gangene jeg kjenner lyst på noe spesielt å spise (har skjedd et par ganger siste mnd), det være seg til middag eller annet - ja da spiser jeg / vi det - feks. en dag jeg fikk akutt lyst på kjøtt, da kokte kona ei deilig gryte mens jeg lå (unngå lukt av matlaging!!) * Unngå det jeg vet skaper kvalme - Lukter, matsorter, stress og mye energibruk. En bytur kan være nok til å ta all energi fra meg, og da ligger jeg rakt ut i etterkant - med kvalme og spy... Det er likevel viktig å komme seg ut inni mellom for å se folk og annet enn innsiden på leiligheten, man trenger det for psyken sin del - så får man heller ta kvalmen i etterkant tenker jeg. Håper noe av dette kan hjelpe på andre og - det viser seg i allfall å funke på meg...
Gjest Skrevet 12. november 2008 #16 Skrevet 12. november 2008 Jeg er kvalm hele døgnet:( Nå er jeg bare 13+2, men var kvalm fram til fødsel i mine to første svangerskap, så jeg legger meg ikke opp noen for store forhåpninger denne gangen heller. Føler meg helt rævkjørt om dagen, men det er jo bare seks måneder igjen:/ Den beste følelsen etter å holde barnet, er å smøre seg mat på sykehuset med ordentlig apetitt. Virkelig ha lyst på mat, og ikke bare spise for å overleve:)
Ceci med snuppe Skrevet 13. november 2008 #17 Skrevet 13. november 2008 Nå ser det ut til at kvalmen (ENDELIG!!!) er i ferd med å slippe taket, og jeg er i uke 24 nå. Har tatt Afipran til nylig, og det fungerte som bare det! Anbefaler å snakke med legen din om å få det hvis du ikke har prøvd det enda (det er reseptbelagt).
♥REBECCA♥ Skrevet 13. november 2008 #18 Skrevet 13. november 2008 jeg har en frisk og sunn bebi i magen,vært på ultralyd, og jeg har ikke en eneste svangerskaps plage:)takk gud for det:) eneste er at jeg er trøtt og veøldig okt matlyst da. første svangerskape husker jeg ikke så mye av,det er jo 7år siden, det andre så spydde jeg i 9 mnd,og øme bryster hele tiden,denne gangen,inngen kvalme,ikke noen lme bryster:)nyter svangerskape ja:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå