Gå til innhold

Flere som skal føde alene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller som har gjort det tidligere? I og med at barnefaren, igjen, har trekt seg helt ut, velger jeg å være alene på fødestua. De fleste råder meg til å ha med meg en venninne eller mamma,men det er ingen jeg kunne tenke meg å ha med...

Må jo innrømme at jeg gruer meg litt nå som fødselen nærmer seg med stormskritt (11 dager igjen:), men er veldig klar for dette.

Evig takknemlig for gode råd :):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis barnefaren ikke blir med, ville jeg heller dratt alene. Kan liksom ikke se for meg å ha med meg mamma.... eller ei venninne for den saks skyld.

Skrevet

Jeg skal ha nr 3 og er jo dreven i faget :) så for meg hadde det ikke vært noe krise å få gjort dette alene (han jobber i nordsjøen, så sjansene er teoretisk til stede). Men husker det var veeeldig viktig å ikke være alene første gangen. Men du får sikkert ekstra oppfølging dersom du gir klar beskjed om dette på forhånd. Forstår deg ganske godt, det skal jo tross alt føles naturlig for deg med en eventuell ledsager. En fødsel er jo veldig intimt og en inviterer ikke hvem som helst med seg.

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Fikk beskjed av jordmoren min å si ifra om at jeg kommer alene når jeg ringer føden. Hun mente jeg kom til å få litt ekstra oppfølging,så lenge de hadde ressurser til det..

Skulle selvfølgelig ønske jeg ikke var alene, men som du, corleone, sier så er dette veldig intimt og man er fullstendig blottlagt. Ikke noe man i utgangspunktet vil dele med "halve verden",hehe...

Skrevet

Hei !

Jeg var alene under forrige fødsel. Vi ventet nr 3 og pappaen hadde ikke lyst til å være med og det var helt greit for meg. Jeg hadde 2 timer til sykehuset og kjørte da ambulanse dit. Men....rakk knapt nok frem før jenta var ute. 10 min etter jeg kom fram var hun ute ! Mannen hadde ikke rukket det uansett, men han kom rett etter på da.

Nå venter vi nr 4 og han skal ikke være med nå heller, helt greit. Men jm regner med at fødsel kommer til å gå fort (1-2t) så er litt usikker på hva jeg skal gjøre? Har en fødestue ca 1 time unna så må vel satse på å komme meg dit :) men hadde nok ønsket meg hjemmefødsel hvis det hadde vært mulig.

Syns det er helt greit å være alene under fødsel jeg, og ønsker ikke å ha med meg noen andre heller.Føler at det er en veldig privat hendelse. Ved første fødselen er jeg glad jeg hadde med mannen min, da vet man ikke hva men går tilog er mer usikker.

går helt sikkert helt fint å ikke ha med noen, men det er jo noen der nesten hele tiden uansett da :)

Lykke til :)

Skrevet

Takk for det, zavanna :-)

Har noen venninner som nærmest maser om å få være med og at jeg må si ifra med engang noe skjer,men føler da at de vil være med for å se på "sirkuset",enn det å være der som støtte for meg...

Godt å høre at det gikk så bra for deg, må si jenta di hadde det travelt,hehe.. Får håpe nurket ditt i magen gir deg noen flere hint om at ting er igang så du rekker fram :-)

Skrevet

fødte mitt andre barn alene, det gikk helt fint:) Følte på det samme som noen av dere andre, det var ingen kandidater jeg følte for å ha med. Hvis ikke far blir med denne gangen heller, drar jeg alene nå også:)

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...