Gå til innhold

NÅR STARTET DERE MED VANLIG KUMELK?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla fyller straks 1 år, og jeg ammer morgen og kveld ennå, men lager grøt på mme, samt at hun får en flaske med mme i løpet av dagen.

Tenkte kanskje å prøve meg på vanlig kumelk. Men hva gjorde dere? Noen erfaringer?

Hun har så langt ikke vist noen tendenser til noen form for allergi, om det skulle være av betydning i denne sammenhengen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammet ikke, så vi erstattet 1/4 av innholdet pr flaske mme med kumelk (blandet altså) pr uke fra 11mnd, sånn at da hun var 12mnd drakk hun ren kumelk. Gjorde det litt forsiktig da hun fikk litt trøbbel med "brå" overgang til glutenholdig grøt da hun var 6mnd, men med melka gikk det helt fint (og hadde ikke glutenallergi heller bare så det er sagt). Kan jo blande ut mme'n med kumelk, kanskje halve flasken av gangen og la det gå noen dager/ei uke og så erstatte hele flaska med kumelk?

Skrevet

Ja, det var jo faktisk en god ide. At jeg ikke har tenk på det.

Men sånn aldersmessig så er det greit og anbefalt fra 1 års alder eller?

Skrevet

Jeg begynte å gi gutten vår litt melk til maten, så han fikk smake på, men han syns ikke det var noe stas. Da var han ca ett år. Litt over. Jeg ga han ikke hver dag, bare når jeg husket det (jeg drikker ikke melk selv), men en dag fikk han melk da bestemora skulle gi han frokost, og da drakk han et helt glass uten å rynke på nesa! Da var han borti 14 mnd. Siden det har han drukket melk til grøt og brød :)

Skrevet

1 år er den "offisielle grensa" ja, så det passer fint med tilvenning nå :o)

Skrevet

Takker for svar. Da prøver vi oss litt forsiktig frem i morgen. Spennende!!! Jammen små gleder i hverdagen her. :-)

Skrevet

Ca 1,5 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...