Gå til innhold

Leggetips trengs!! Haster! *Rivermegihåretogvræler*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Vi har en treåring som bare ikke vil legge seg! Det tar rundt timer HVER KVELD før ungen roer seg, og da har det vært grining og "jeg må tisse/ha vann/et eller annet",

Jeg blir snart gal! Hvordan kan vi snu dette??

Tre år og leggetiden er halv åtte, det kan vel umulig være for tidlig, eller?

Vi har også koselige lese- og syngestunder først, men så begynner spetakkelet når det er på tide å si god natt.

GODE RÅD MOTTAS MED TAKK!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glippet litt med timene der; rundt TO timer, skulle det stå.

Skrevet

Hos oss fungerer det å være dritkjedelig etter leggetid. Altså ingen synging eller lesing etter at vi har gjort kveldsstellet. Døra til barnerommet er på gløtt og jeg sitter rett utafor og leser for meg selv. Går han ut av senga tar jeg armen hans og følger ham inn i senga. Han har ei flaske med vann ved siden av senga, maser han om noen annet sier jeg ikke annet enn "nå er det natta". Ikke sint og ikke veldig blid. Bare møkkakjedelig som bare en gammel mamma kan bli.

Nå er det jo sånn at når man endrer på noe tar det jo tid før det synker inn. Prøv det i ei ukes tid og kanskje det blir ornings på det:)

Lykke til

Skrevet

Det blir jo ikke akkurat et råd du kan prøveut i kveld - men tror denne boka her har mye for seg! Har bladd så vidt i den selv og kommer til å kjøpe den etterhvert: Sov godt! : søvnoppskrifter for barn 0-8 år av

Karin Naphaug :) Kanksje det er verdt et forsøk? Så den i en bokhandel idag til 99kr (Ganske sikker på at det var Notabene) - hvis ikke er den kanskje å få tak i til en billig penge på nett? :)

Skrevet

Tusen takk for gode råd!

Nå sover hun endelig, faktisk mindre enn 30 minutter etter at jeg iverksatte "kjedelig-mamma-modus"

Var ikke ute etter en quick-fix for jeg vet jo at det tar tid å innarbeide nye rutiner, men måtte bare prøve med en gang.

Tror rett og slett hun synes det er kjempekjipt å legge seg. Og da er det vel viktig at jeg blir ennå kjipere, slik at det ikke er verdt å sprette opp igjen.

Skal også skaffe meg boka, for nå er jeg lei av å ha det slik! Trenger alle tips jeg kan få!

Forresten hadde jeg også en formaning til min samboer. Vi gjør ting veldig forskjellig ved leggetid, og tror det er viktig at vi gjør ting nokså likt. Så nå skal han (etter veldig sterk oppfordring) være "kjedelige-pappa" i en uke eller så, så får vi evaluere etter hvert.

Puh, endelig ro i heimen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...