Gå til innhold

dren i ørene.... et lite spørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten vår på 5 år fikk satt inn dren for 5 uker siden...

jeg titta i ørene hans nå nettopp, og jammen ser jeg drenene i begge ørene........ det var litt blodig på det ene....

er det normalt å se de?

og er det greit at det er blod i det ene øret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde ikke det var mulig jeg, men jeg kikket ikke inn i ørene til jenta mi når hun hadde det heller da.. Brukte du lommelykt og kikket da eller? Mener jenta mi hadde litt gammelt blod i ørene når hun hadde dren og, det er vel væske og puss som kommer som ellers hadde blitt bak trommehinnen..

Skrevet

han lå på fanget mitt, og vi har spotter i taket, så det er sterkt lys for så vidt....

burde jeg ringe legen og sjekke med dem?? tror ikke han har plager altså.... vet de faller ut igjen, men ikke så fort vel....

Skrevet

Tror jeg ville tatt en tlf til legen jeg. Kan være normalt med litt væske første uken etter de er satt inn, men tror ikke det skal komme blod. Heller ikke at man skal kunne se dem selv. Vi så dem i hvertfall aldri på vår gutt når han hadde.

Skrevet

De kan falle ut fort hos noen tror jeg. Men jenta mi hadde de fra mars til november ca hvis jeg ikke husker feil. Hvis du lurer på noe så gjør det vel ingenting å ringe og høre med legen. :)

Skrevet

ok..

det blodet der ser nok gammelt ut altså... ikke nytt friskt.. det er størkna... men jeg vet jo ikke hvor lenge det har vært sånn...

han har hatt de i 5 uker nå. var på 4-ukerskontroll på øre-nese-hals sist onsdag og da kikka de jo i ørene på han og sa at alt så fint ut..... hørselstesten var også helt fin.

jeg har ikke kikka i ørene på han før nå.. etter operasjonen... derfor jeg lurer...

Skrevet

Jeg har også dren i øret.. Og det kan sees om du kikker inn med feks lommelykt. Og jeg hadde også størknet blod der lenge etter at legen satte inn drenet. Mitt faller ut 1-2 ganger i året, må da sette inn nytt. Går vel nesten konstant med størknet gammelt blod i øret ;) Så lenge de sa at det ser fint ut på den siste kontrollen, ville jeg stolt på det jeg :)

Skrevet

ok. ja det har du også ja... glemmer det jeg.... hehe...

de sa at drenet hans kunne sitte i alt fra 3 mnd til over 1 år.... er jo ikke mange dager siden vi var på kontroll da... sist uke liksom.. så satser på det er greit da... merkelig de ikke sa noe om noe sånt egentlig.. men jeg snakka med ei dame som ikke snakka så godt norsk da.... jaja.. sikkert ikke derfor, men har dårlig erfaring med utenlandske leger jeg...

Skrevet

Størkna blod i ørene hadde min gutt også flere uker etter at han fikk satt inn dren. Så det ernok helt normalt. Men jeg har aldri sett drena? Legen påsto at det var umulig. Villa sjekka med legen, jeg. Bare for å være på den sikre siden. :)

Skrevet

Hvis drenene er så langt ute i åpningen at du kan se dem, har de nok falt ut. Vår jente fikk (friskt) blod i øreåpningen to dager etter at hun fikk satt inn drenene, og når vi tittet etter kunne vi se drenene i åpningen, de var helt løse på begge sider, det var også en del slim og det visste seg at hun hadde fått betennelse. Du bør nok ta kontakt med legen.

Skrevet

Jenta mi hadde drenet inni i tre år. Det falt aldri ut av seg selv, så hun måtte legges inn for å ta det ut..

Tror det er vanlig med litt størknet blod inni der.

Skrevet

Ja det er normalt med størknet blod, og JA det er normalt å se drenene selv om de sitter rett. Det kommer an på øregangen, hos noen er den for krokete til at man ser trommehinna bare ved å titte inn, men hos de fleste kan man med godt lys se den. Og dermed også drenet som sitter der.

Min hadde dren i 1,5 år i ene øret, det andre falt ut noe senere, men husker ikke når. Og vi så dem tydelig hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...