Gå til innhold

Noen flere som er svimle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei dere!

Jeg er snart i uke 21 og har de siste ukene blitt økende svimmel. de siste dagene er det ekkelt å stå over noen minutter. Jeg vet jo at hb faller i 2.trimester og håper at denne følelsen er forbigående, for det er ikke lett å opprettholde et vanlig liv sånn som nå...sukk... noe som har det sånn? evt. at det har gått over på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svimmel ja det skal jeg love deg.

Reiser jeg meg opp så går jeg tre meter så må jeg bare sette meg ned på gulvet for jeg ser ikke noe. Bare svart.

Men jeg har lavt blodtrykk da. det ligger på 90/50 og det er lavt.

så tror det er derfor jeg er svimmel da,

jeg kan ikke ha noe vanlig liv sånn som jeg har det nå. Jeg er sykemeldt. og har egentlig vært det nesten hele svangerskapet. :(

Det er blodtrykket sin feil.

Ligger jeg på sofaen å skal reise meg, må jeg gradvis krype og kravle meg opp i stående stilling. Står jeg rett opp å ned så svartner det helt.

Jeg er rett og slett litt skummel å være med, for plutselig kan jeg være borte vekke (svimte av).

Skrevet

uff...stakkars deg..det hørtes fryktelig slitsomt ut....nå fikk jeg vondt langt inni meg. jeg har aldri hatt lavt blodtrykk før, men må er jeg litt spent på om det er derfor....

lykke til!

Skrevet

Det går greit nå som jeg vet hvorfor jeg faller om av og til. Det beste er at samboeren min er hjemme store deler av tiden siden han jobber i nord skjøen, Men akkurat nå har jeg det ganske slitsomt. For jeg har nemlig en sønn på 5 år og en på 2,5 i tillegg..

Men han kommer hjem på torsdag så jeg bare teller dager. Heldigvis har de barnehage plass ellers tror jeg at jeg ville blitt enda mere sliten.

Men huset ser ikke ut da, :) huff. jaja prøver å ta litt i de gode periodene men det er ikke så lett.

Lurer på om lavt blodtrykk er vanlig når en er gravid? Jeg er i uke 20 foresten. så du sneik deg til termin før meg. hehe

Skrevet

hei igjen,

så bra at du har barnehageplass! så får bare huset er ut som det gjør.ingen dør av det.

nja, jeg vet ikke om lavt blodtrykk er vanlig, der er i allefall høyst uvanlig for meg. Men jeg vet at jeg har en høy hb(blodprosent) til vanlig, når jeg fødte sist og mistet 3 l blod klarte jeg knapt stå på bena, og disse symptomene minner meg i grunn om dem, bare i en mild utgave da....

ja,vi er halvveis! ikke verst bare det synes jeg ;)

Skrevet

Jeg er å utrolig svimmel, emn jeg har høyt BL aner ikke hva det kan komme av.

Skal sjekke dette hoslegen i morgen..

Håper det gir seg!

Men det er nå utrolig ubehagelig fordi..

Skrevet

jeg sliter også med lavt blodtrykk, eller lav blodprosent..husker ikke helt hva legen sa..*argh*..

jeg blir også veldig veldig svimmel hver eneste gang jeg reiser meg opp fra sofaen...eller står og bøyer meg ned i ett skap for å ta frem en kjele...så ser jeg bare svarte prikker når hodet mitt er på toppen igjen...må holde meg fast ett ste hver gang for ikke å falle i gulvet..

jeg går å kaldsvetter hele tiden..klarer ikke gjøre stort mye..er liksom helt totalt tappa for kretfer..som i går, så var jeg på butikken..ble kjørt.. så eneste gangen jeg gikk da..var jo da fra vare til vare inne på ultra...tok ikke lang tid der inne før jeg bare måtte henge og støtte meg over handlekurven min..for beina klarte ikke bære meg lengre..ble helt skjelven..begynte å kaldsvette veldig...kom meg ut i frisk luft..å måtte sette meg ned å trekke pusten. broren min og kjæresten hans måtte bare pent bære varene mine mens jeg fort kom meg inn i bilen igjen..

sånn har jeg det hele tiden. klarer ikke å stå å brette klær en gang uten å bli skjelven i beina..og svimle litt for meg. blir helt anpusten..og føler bokstavelig talt at pusten min er dratt ut av meg..hjerte dunker fort å puste er vanskelig.. eller ubehagelig..

så jeg går nå her sykemeldt.. i værtfall fram til uke 12..og håper da at alt er bra igjen..

Skrevet

JA!! kjenner meg i gjen der ja.. Bare at jeg blir kvalm når jeg står lenge, men det er fordi da er det rett før jeg besvimer. Så da er det bare en ting å gjøre, og det er å sette seg ned. Jeg har fått mange rare blikk når jeg har vært på butikken der jeg plutselig bare må sette meg ned på gulvet i butikken.. hehe men det får jeg no bare leve med,, bedre de en og deise i gulvet som en sekk.

Jeg fikk beskjed av jordmor og drikke to-tre glass med vann før jeg skulle ut og kjøre eller gjøre noe som kunne ta litt på kreftene. Føler det hjelper litt, men vannet er jo ikke lenge i kroppen før det omdannes til urin, og da har det ikke noe virkning lengre.

Traff på en kolega i dag. (altid like kult å treffe på de når du er sykemeldt) jeg liker det vertfall ikke. men hun skjønte fort at jeg ikke hadde noe på jobben å gjøre vertfall med den oppførselen jeg hadde. Stod der og preiket i 10- 15 min. og hadde da satte meg net en rekke ganger, så sier hun hva er det du driver med. og jeg bare ehm! jeg må bare sette meg når jeg ikke ser deg lengre, for da er det rett før jeg svimer av.. alt blir liksom svart.,

da skjønte hun at jeg ikke bare sitter her hjemme og sløver uten grunn.

Skal ikke være lett. Men tror det er bedre å være svimmel en å spy gjennom store deler av svanngerskapet. Det må være slitsomt det. huff...

Skrevet

Svimler jeg også. Utrolig slitsomt. Klarer ikke komme tidsnok til avtaler, for plutselig blir alt svart og jeg må bare kapitulere, og hive meg i seng. Ligger i senga nå, skulle egentlig vært på skolen... Stress dette her! :/

Jeg har visstnok helt fint blodtrykk og blodprosent, og tar jerntabletter daglig. Jeg blir også fortere anpusten, og svimler når jeg går opp trapper. Forstår ingenting jeg! Hva kan være galt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...