trillelille Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Uff, dillemma... Har takket ja til en jobb. begynner om en måneds tid.. Men så ble jeg innkalt til intervju, og dette er drømmejobben.... Skal på intervju i morgen. Men skal jeg si at jeg har takket ja til en annen jobb, men si at jeg gjerne sier fra meg den hvis jeg får denne nye? Eller holde munn om at jeg allerede har takket ja til en annen jobb?
Medium fikk guttebass Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Enig med Monajenten - hold munn! Se an hvordan det går med intervjuet! )
PopUp Skrevet 10. november 2008 #4 Skrevet 10. november 2008 Hold munn enn så lenge ) Om du får ja på denne jobben også, kan du jo bruke det litt i lønnsforhandling ) Lykke til!
trillelille Skrevet 10. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. november 2008 Lurt! Men hva skal jeg si i.f.t. når jeg kan begynne da? Har jo sagt opp min nåværende jobb for å begynne i den nye... Kan vel ikke si det akkurat? Og hva hvis sjefen min sier noe når de sjekker referanser? Kan jeg be ham ikke nevne noe om den nye jobben? Ble vanskelig dette jo.. Har så lyst på den jeg skal på intervju på at jeg nesten blir sprø!!!!!
Gjest Skrevet 10. november 2008 #6 Skrevet 10. november 2008 ikke si noe. og din nåværende sjef har jo ikke lo å oppgi personlige opplysninger om deg når de ringer ang referaner, og t du har fått ny jobb der og der, det ser jeg på som en personlig ting, så det har han ingen ting med og opplyse om:) som de andre sier- du er jo i en evt gunnstig situasjon til lønnsforhandlinger....
PopUp Skrevet 10. november 2008 #7 Skrevet 10. november 2008 Ja, du kan vel be sjefen om det, du skal jo slutte der uansett ) Siden du allerede har sagt opp, kan du jo si at du har 3(?) mnd oppsigelse, men at det sikkert skal la seg gjøre å korte ned på det om du får jobben )
trillelille Skrevet 10. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. november 2008 Genialt Det skal jeg gjøre! Men HVIS jeg skulle være så utrolig heldig å få denne nye jobben, hva gjør jeg i.f.t. den andre som jeg har takket ja til? Har ikke skrevet kontrakt ennå...
PopUp Skrevet 10. november 2008 #9 Skrevet 10. november 2008 Da ringer du dem og sier at du har fått et annet tilbud. Helt ok siden du ikke har skrevet kontrakt enda!
trillelille Skrevet 10. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. november 2008 Så enkelt og greit det hørtes ut da Takk takk Men da satser jeg på det hvis jeg skulle være så heldig å få denne jobben.... Vræl, nerver for intervjuet nå ja!!!
Gjest Skrevet 10. november 2008 #11 Skrevet 10. november 2008 Siden du ikke har skrevet kontrakt enda er det bare å ringe fortelle at det kom et annet (og bedre) jobbtilbud som du ikke kunne la gå ifra deg. Dersom du hadde skrevet kontrakt hadde du uansett bare hatt én mnd oppsigelse (eller så) siden de første 3-6 mnd i ny jobb er prøvetid :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå