jea_ Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Jeg er jo kunn i uke 6 og hva skal jeg gjøre? Være ærlig med en gang, eller ikke fortelle noe?? Noen som har vært igjennom det? Jeg gruer meg så ille til i morgen, jeg vet jo at jeg skal stå likt med de andre....
Guttemamma75 Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke sagt noe.. Du er bare i uke 6 og det er mye som kan skje fremover.. I tillegg skal jo ikke arbeidsgiver spørre om eller vektlegge det at du er gravid, men det er ingen tvil om at dette allikevel skjer.... Om du så får tilbud om jobb kan du velge om du vil informere da ettersom det ikke er lov å trekke tilbake et jobbtilbud pga graviditet, evt kan du vente til du har skrevet kontrakt. Arbeidsgiver har faktisk ikke krav på å få vite noe om svangerskapet før 3 mnd før du skal ut i permisjon!!!!!!!! Lykke til på intervju i morgen!
Qvinde Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Du burde ikke fortelle om dette. Det er faktisk heller ikke lov å spørre om dette fra arbeidsgiver side, og du har rett til å ikke svare hvis du får spørsmålet. Du kan jo faktisk lyve, og si nei, hvis hun/han spør. Du er jo veldig kort på vei, og mye kan skje. Lykke til!
Underveis --> Skrevet 10. november 2008 #5 Skrevet 10. november 2008 Jeg er i samme situasjon som deg, bortsett fra at jeg er i midt i svangerskapet. Ville absolutt ikke sagt noe. Det er ikke slik i den virkelige verden at arbeidsgiver ikke foretrekker kvinner som ikke er gravide. Helst skulle vi vært sterile hele gjengen (ja, bortsett fra dere selv eller deres koner) slik at vi aldri trengte å gå ut i permisjon ;-) Jeg har selv vært på jobbintervju i tunika, for å si det slik, og har ingen intensjoner om å si noe som helst før evt kontrakt er underskrevet. Det er i tillegg helt vanlig å ikke fortelle om en graviditet før uke 12. Hvorfor skal du fortelle det til en vilt fremmed når du knapt sier det til dine nærmeste? Nei, å fortelle om en graviditet er typisk misforstått "snill jente"-tankegang. Du får garantert ingen bonuspoeng for ærlighet i slike saker!
Lilletrille med to jenter Skrevet 10. november 2008 #6 Skrevet 10. november 2008 Jeg hadde ikke sagt noe så tidlig i svangerskapet.. Liten sjanse for at det slår positivt ut i et jobbintervu vil jeg tro..
Smart, sjarmerende og spesiell Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Jeg har skiftet jobb 3 ganger de siste årene, og vært gravid alle tre gangene. Har definitivt ikke sagt noe. Og det har gått så fint så Har et flott forhold til alle arb. givere.
CAT77 Skrevet 11. november 2008 #8 Skrevet 11. november 2008 Hei! Jeg ville definitivt ikke sagt noe....ihvertfall hvis du vil ha jobben. Er i akkurat samme situasjon selv og har vært på flere intervjuer og vært ærlig, da jeg følte det var riktig (var da 9 uker på vei). Ingen tilbakemelding fra de fleste...et av stedene jeg var sa at de "trengte noen som kunne være en stund". Har også vært i kontakt med flere vikarbyråer og de kvier seg også for å anbefale en som er gravid da de bare regner med at du blir sykmeldt! Jeg var virkelig sjokkert over at det var så ille. Jeg har både en god utdannelse, lang arbeidserfaring og gode referanser, samt at jeg jobbet fullt frem til permisjon i siste svangerskap. Men det spiller ingen rolle...! Så mitt råd er å holde denne infoen for deg selv. Da kan de ihvertfall etterhvert bedømme deg for den jobben du gjør før du går ut i permisjon. Jeg skal på to intervjuer denne uken og da skal jeg ikke si noe! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå