Gå til innhold

Dere som har 2005 unger, evt 2004 unger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når på året i forhold til når de ble 3 år ble de innkallt til første tannlegebesøk?

Jeg er så spennt på når lillemor skal til tannlegen. Hun ble 3 år i går.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ble kalt inn rett rundt tre års dagen sin.

Skrevet

Da får vi bare vente på tanlegekortet som snart kommer i postkassa

Skrevet

Nå bor ikke vi i Norge, men jeg bestilte time for han til dagen etter 3 årsdagen. Ikke noen suksess! Hehe, han nektet å åpne munnen!

Han sa han var "scared", og var null interessert i at dama skulle pusse tennene med den durete greia hun holdt i hånden. Så vi måtte bare dra.

Det jeg syntes var veldig dårlig gjort, var at han ikke fikk noe =o(

Alle barn får gå i "the treasure chest" etter endt besøk. Men fordi han ikke ville samarbeide, fikk han ingenting.

Hun sendte oss til en annen tannlege (barnetannlege). Og der fikk han heldigvis en annen tannpleier som forsto seg bedre på barn. Hun fikk i det minste sett på tennene hans, og pusset over, mens han lå bakover i fanget mitt. Han gråt ikke, og det skulle bare litt overtalelse til.

Jeg kjenner gutten, og vet at hvis hun første damen hadde tatt seg tid, så hadde han blitt med på å åpne munnen, og latt henne sett på hver en tann.

Nå skal han dit om 1 år, og jeg håper på den tiden, skjønner han at det lønner seg å samarbeide hele veien ;o)

Jeg skal ta han med meg når jeg skal selv, neste gang. Så får han sett hvordan det foregår, og at det absolutt ikke er noe skummelt for meg heller.

Skrevet

Like etter 2 årsdagen, og like etter 3 årsdagen var den andre kontrollen. ;o)

Skrevet

2,5 - 3 mnd etter 3 års dagen. Og det gikk kjempe bra, han gape og koste seg.. :o)

Skrevet

Storesøster er 3 1/2 år (idag faktisk =)) og vi har ikke fått innkallelse. Hs sa at vi ikke skulle til tannlegen før hun var 4 år.

Skrevet

4, det hørtes nå lenge ut. 2006 ungene får/fikk innkallelse når de var/er 2 år. En ny prøve ordning

Skrevet

Hun ble 3 i juni og var hos tannlegen i september.

Skrevet

Alle mine 3 var idag, minste snuppa blir 3 år i desember, så jeg spurte om jeg kunne få time til henne også når brødrene skulle. Hun lukka munnen og hodt den lukket, satte seg ikke oppi tannlege stolen engang!! Brødrene (snart 5 år og 7,3 år) var kjempeflinke å gapte opp når de skulle så han fikk telt tennene deres, heldigvis null hull;-)

Skrevet

Gutten min er født i juni 2005. Vi var på tannlegebesøk i oktober i år:)

Skrevet

vi har ikke fått noe inkallelse ena og han fylte 4 i sept. venter i spenning

Skrevet

Her i bygda blir de innkalt på slutten av året..jenta mi e i feruar 04 men kom inn i november det året ho ble 3..og var i går au(=

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...