Gå til innhold

Ergo bæresele vs meitai

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 5 mnd og 8 kg. Vurderer Ergo bæresele eller en eller annen type meitai, men vanskelig å velge. Noen med erfaringer og tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kun bært i meitai, og synes det er fint å bære med.

Den trenger ikke reguleres om flere bruker den, eller om man har mer eller mindre klær på.

Du kan kanskje være med på bæretreff der du bor, se på tettinntil.no

Så kan du prøve både Ergo og meitai.

Skrevet

Jeg har både mei tai og Patapum (formsydd bæresele, noe à la Ergo) og de har hver sine fordeler. Med Patapumen og de formsydde slipper man de lange stroppene, og den er veldig grei å ha med seg, aldri noe som sleper (det er det med meitai!). Jeg har ikke brukt min å mye, og det kan være forklaringen på at jeg ikke helt har fått dreisen på å ta barnet i uten hjelp. Med meitaien derimot går dette som en lek, etter litt trening.

Meitaien har jeg brukt helt fra spedbarnsstadiet, både til mage- og ryddbæring - jenta mi er snart 2 og jeg bruker den fortsatt. Patapumen er ganske nykjøpt og er i kategorien "smårolling" - så jeg vet ikke hvordan det er til de helt små.Min favoritt er meitai altså, fordi den alltid sitter som et skudd, og er lettere å regulere selv med barnet i - føler også at barnet kommer tettere på og gir mindre belastning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...