<3 Vila & Lille <3 Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Hvilke reaksjoner har hunden gitt på babyen som har kommet? Merker dere forandringer hos hunden? Vi har en tispe som var ca 1,5 år da vi fikk jenta vår i sommer. Hun har liksom vært babyen min fram til nå, og hatt hele min oppmerksomhet. Hun har alltid vært veldig enkel å ha med å gjøre, holdt seg i nærheten og kommet med en gang når jeg har kalt henne inn. Når vi fikk baby ble det logisk nok mindre oppmerksomhet på henne. Hun viser ingen direkte tegn på sjalusi, og det hadde jeg ikke forventet heller. Hun er en glad og omgjengelig hund, og har aldri noensinne vist tegn på agressjon. Men hun har forandret seg litt. Før gikk hun løs ute i hagen vår. Har ikke gjerde, men hun holdt seg innenfor tomtegrensen likevel. Stakk aldri av. Og når vi var på tur gikk hun sjelden mer enn 10-15 meter fra meg, og kom alltid med en gang når jeg ropte. Siste månedene har hun begynte å stikke lenger avgårde, hun kommer ikke med en gang når jeg roper, og ute i hagen må hun stå i bånd, for ellers stikker hun bare avgårde. Hun stikker ikke langt, så jeg er ikke bekymret for at hun skal forsvinne for meg, men at naboene her hjemme (eller andre folk når jeg er på tur) skal bli redde/sinte. Men i hvertfall, det jeg kom til å tenke på i dag var: Kanskje dette er hennes reaksjon på babyen ? Eller kanskje det bare er et innfall i forbindelse med alderen? Hun er nå 1 år og 8 måneder...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå