Gjest 5 andre Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 det er INGEN dodraug eller annen ondskap i potta? 2 åringen her stivner og blir hysterisk ved forsøk på å bli satt på doringen eller potta.. Vi godprater med han, og snakker med og ser på doringen. Setter kosedyr oppå, samt snakker om det vi bruker do til. Han synes det er morsomt av vi går på do, men der går grensa... Har hatt både potte og doring en stund for å venne han til synet...
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 La dotreningen ligge, ikke snakk om det i det hele tatt, ikke forklar eller "frist" han til å prøve. Klart ungen er skeptisk så mye som dere prøver å overtale ham til å prøve. I hans verden er det jo en bekreftelse på at det ER skummelt og at noe farlig vil skje om han prøver. Tenk deg selv: jeg kommer til deg med noe helt nytt, og forsøker alle mulig tenkelige (og utenkelige) teknikker for å få deg til å prøve dette nye. Det MÅ jo være noe muffins, sant? La det ligge, men la han være med når dere er på do, gjør dogåing til en normal del av livet, som å kle på sokker eller helle melk, ikke fokusèr. Så vil han etter hvert bli nysgjerrig av seg selv, og når han er trygg på at det faktisk ikke er skummelt: tisse i potta/doen.
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Sånn var det i huset her også, men så lot vi hele greia ligge ganske lenge...Nå går det greit å sitte på doringen en gang i blant, også stopper vi når han sier nei......Det der kommer når de føler seg klare til det Lykke til
Gjest 5 andre Skrevet 10. november 2008 #4 Skrevet 10. november 2008 Han har nok ikke blitt presset så mye. Prøvde for et par mnd siden, og tok opp igjen emnet før helga. I mellomtiden har utstyret stått fremme uten at vi har sagt eller gjort noe. Har bare prøvd i noen dager igjen å fortelle hva det brukes til, og om han vil prøvesitte. Må jo på en måte snakke om det, slik at han skjønner hva potte og ekstra doring er, for så dypt i eksempelets makt har jeg ikke lyst til å grave:-P Hadde tatt seg bra ut med mamma på potta. He he. Han ser også at vi går på do ofte (Har desverre ikke lås på døra, og han åpner dører ) Skal ikke presse han på, skjønner at det er nodning og at han må bli klar for det, meen... Han har begynt å tisse igjennom om natta (prøvd alt av bleier, og byttet før jeg legger meg osv), tenkte det derfor for hans del ville være godt å bli potetrent... Men takk for råd. Vil jo ikke tukte han til pottetrening heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå