Gå til innhold

Noen som har brukt Phenergan 25mg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk det av legen i dag pga ekstrem kvalme.

Noen som har erfaringer med dette?

Fikk beskjed om å ikke ta mer av det enn det jeg følte jeg "måtte" men han gå meg en resept på 100 stk.

Skader ikke sånne midler babyen?! Siden han sier jeg bør ta minst mulig mener jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte postafen jeg...Når det var absolutt behov..det hjalp meg til å få i meg litt mat....(den får du uten resept på apoteket, er en reisesyketablett-jeg fikk resept på den av legen) Phenergan har jeg ikke kjennskap til desverre....

Skrevet

Hei, jeg måtte bruke phenergan i store deler av svangerskapet pga ekstrem kvalme. fikk det etter jeg ble innlagt pga oppkast. det legen sa er at det ikke er påvist at det er skadelig for babyen, men man skal ikke bruke det i 3 trimester. jeg måtte bruke det fra uke 9 til uke 29, men jeg prøvde å ta annenhver kveld etter uke 20, vet ikke hva du har fått besjed om, men jeg skulle ta en til natten, slik at jeg fikk sove etter å ha vært kvalm og kastet opp hele dagen.

Jeg har en frisk gutt i dag, phenergan fikk jeg også da fødselen dro ut over flere dager for meg, for å få sove. Hadde det vært farlig så hadde vi ikke fått det. Men selvfølgelig er jo det beste at man ikke tar noe i det hele tatt. Jeg måtte ta det for å greie fungere i hverdagen, og jeg stoler også på at fastlegen vet hva han snakker om.

God bedring, vet kvalmen er grusom.

Skrevet

Jeg brukte det også i svangerskapet mot ekstrem kvalme og det hjalp mye. Måtte ta 2stk hver kveld fra ca uke 10 til nesten uke 20 for ikke å kaste opp. Begynte med en hver kveld, men det hjalp ikke nok, så da måtte jeg ta to (fikk beskjed om at jeg kunne ta opptil 4stk i døgnet, er ikke sikker på om det var 25mg, men regner med det). Mini er nå over 1år og virker ikke skadet:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...