Gå til innhold

Lillebror ble bitt i bhg idag, er det farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fortalte det i bhg når jeg skulle hente ham. Jeg spurte mens jeg dro opp bodyen om det var gått igjennom og de sa nei. Likevel var det blod der, og jeg ringte legevakten når jeg kom i bilen. Da var kl. ca 15.45. Sykepleieren sa at legen skulle ringe meg opp igjen, men at de hadde det litt travelt.

Ingen har ringt enda.

Hvor bekymret bør jeg være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mer bakterier i en menneskemunn enn i katt/hunde munner, så jeg ville nok fått stivkrampe til han om han ikke har fått det før. Ring igjen om han fortsatt ikke har ringt tilbake.

Skrevet

De har ringt opp igjen, men ville ikke gjøre noe. Jeg skulle se det an og ringe imorgen hvis det var veldig rødt eller ble hevelse rundt såret.

Synes det høres så rart ut, trodde også man fikk stivkrampesprøyte.

Skrevet

Var det noen barn som hadde bitt ham? Man får vell ikke stivkrampesprøyte av et vell... Ungene biter og klorer hverandre rett som det er, kan vell ikke fly til legen med en gang vell.

Gjest .... ♥ ♥ ♥ ....
Skrevet

Menneskebitt er farligere enn dyrebitt.

Hvis det er mindre enn 3år siden barnet har tatt stivkrampe så trenger h*n ikke ta det nå. (TROR JEG)

Skrevet

Er mer bakterier i menneskebitt, ja.

Men så lenge dere har fulgt vanlig vaksinasjonsprogram så trenger han ikke stivkrampesprøyte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...