Blancanita Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Akkurat gått inn i 3dje trimester med nr 3. Var på ultralyd idag og fant ut at barnet veier 1090gr nå. Det synes legen var lite og sa at beregnet fødselsvekt var ca 3 kg og at jeg må komme på vektkontroll om 4 uker. Men nå har jeg lest meg grønn på internett og trykte medier og finner at gjennomsnittsvekt i uke 28 er ca 950gr! Da ligger jeg jo litt over.... Ellers var det en veldig aktiv jente alt så ut til å være bra/normalt. Mine 2 andre barn var store, 4 kg begge to....noen som har noen kommentarer eller erfaring? Kan hun ha "regnet" feil?
Lillepusen-78 Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Fått inntrykk av at det er vanskelig å estimere vekt med ul. Da jeg var på ul i uke 34 spurte jeg gynekologen om hva hun trodde babyen ville veie ved fødsel sa hun at man har gått bort fra slik beregning nå... Dessuten var jeg på ul på føden som del av overtidskontroll. Gy. sa at babyen var ca 4200. Babyen min ble født en uke senere og veide 3600. Jordmor på sykehuset sa at man på ul har estimert feil vekt på opptil 1 kg, og at de ofte fikk helt feil..... Vet ikke om det hjelper deg, men viser iallefall at det er stor sjans for at babyen din er akkurat så stor som den skal :-)
corleone Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Jeg tok en UL i uke 29 og da veide hun ca 1100 g, var +4% ifg denne målingen. Så det hørtes ikke ut som barnet ditt er noe lite Dessuten er det veldig fort gjort å måle en mm for lite/mye og da blir jo resultatet deretter. Tror ikke jeg hadde bekymret meg, om jeg var deg.
Blancanita Skrevet 11. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2008 Takk for svar. Jeg heller mot deres konklusjon! Nr 2 veide 4050 når han ble født og da var de overbevist om at han var over 4,5 kg...Det er i hvertfall fullt med liv og imorgen er det 3D ultralyd! Det ser jeg frem til og kanskje de kan gi meg fler svar. Takker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå