Sunnmøringen Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Leser nye innlegg nesten hver dag om gravide som opplever SA eller MA. Blir veldig bekymret og en smule stressa...Er det virkelig så mange det går galt med? Eller er det sann at man som oftest hører om "skrekkhistoriene" Veldig trist å høre ihvertfall...
Marianne87 Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Jeg mener å huske at jeg leste at ca 15% mister i løpet av de 12 første ukene... Og ganske mange av de 15% er de som mister før de rekker å få en positiv test (altså før de vet at de har vært gravide). Etter uke 12 er risikoen MYE mindre... Så det betyr at ca 15 av 100 mister i løpet av de første 12 ukene. Alikevel vil de fleste av disse aldri vite at de var gravide... (de tror det er en vanlig mensblødning). Så det er ikke så mange, men det er klart det er de negative historiene som setter mest inntrykk og derfor legger enn mer merke til det.. Det lureste enn kan gjøre er å slappe av å nyte svangerskapet, så får en ta situasjonen HVIS en skulle være så uheldig at det skjer... Hvis en bekymrer seg alt for mye osv er jo ikke det bra heller.. Kos deg med svangerskapet, for de fleste går det bra
Juni-mor en gang til! Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Hei. Tror nok at de som mister tidlig har ekstra stort behov for å dele det med andre på nettsider som dette siden man gjerne ikke forteller venner, familie og kolleger om graviditeten før man er litt på veg. Her kan man få trøst og kontakt med andre med liknende erfaring. Jeg har vært så heldig å aldri oppleve abort, men jeg reagerer på at dere bruker uttrykk som "negative historier" og "skrekkhistorier". Dette er dessverre bare virkeligheten, hverdagen for en del. Ønsker å ta i forsvar de som deler sine triste erfaringer. De hører like mye hjemme her som uttrykk for glede og ellers all slags trivielle plager og spørsmål...
Marianne87 Skrevet 10. november 2008 #4 Skrevet 10. november 2008 Det var kanskje litt dumt av meg å bruke ordet "negative historier", mente bare at vi gjerne blir mer påvirket hvis vi leser de triste historiene enn de andre. Det er jo naturlig. Men som skrevet over de hører like mye hjemme her og dette er jo en side en kan støtte hverandre på både godt og vondt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå