zikosmor:) Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 ammer og har kanskje ikke det mest varierende kostholdet kan man si..lille gutt hadde mye vondt i magen di første ukene men etter at jeg slutta og drikke melk har det roa seg.!!er veldig glad i linser,bønner og sterkt kryddra mat,men det har jeg holdt meg helt unna siden dette skal være mat di små lett får vondt i magen ut av.noen gode råd om hva som er godt og spise?og er det mulig han kan tåle krydder?noen med erfaringer??gutten min er 7 uker..håper på svar:)
firkløver`n Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 du kan jo prøve litt ut etterhvert for å venne han til det? det er ikke alle barn som reagerer på alt eller noe heller. har vært forskjellig med mine hva som har gitt de luft i magen. dessuten så får de ofte luft i magen den første tiden pga alt av mage og tarm system skal jo plutselig fungere og takle mat og at de strever mer for å få ut luften siden de er så små og ikke har helt kontroll over hvilke muskler de skal bruke. jeg er ikke så over hysterisk med hva jeg spiser, men heller kutter ut en liten periode når det prompes ekstra )) holder meg bare unna brus og kullsyreholdige drikker for det har alle mine reagert ganske lenge på. lykke til og senk skuldrene litt. mine fikk ikke noe ekstra luft av hverken fårikål eller annet. kanskje en sammenheng av hva som gir mor luft i magen? vet ikke.
Yarn Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Det er veldig forskjellig hva barn reagerer på, og om de reagerer i det hele tatt. Min gutt reagerte på tomat (tror jeg, stemte iallfall hver gang). Jeg droppet det en stund, og prøvde litt etter litt igjen (jeg eelsker tomater og pasta, så jeg måtte prøve å innføre det igjen), etter noen måneder, gikk det helt OK. Prøv deg fram. Spis bønner, linser og krydret mat! Er jo sunn mat det:) En del bønner er vel rike på kalsium også, noe som er viktig hvis du ikke får i deg melkeprodukter. Har du forresten snakket med helsestasjonen? Tenkte bare siden du ikke får i deg melk, så kunne du få ekstra tips til kalsium, det er viktig å få i seg! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå