Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Samboeren min eier huset. da jeg flytttet inn fortalte han at han hadde tapt masse penger på netpoker(jeg var sikker dum som flytta inn allikevell),jeg tok en sjangs. han fikk hjelp, og har betalt alt tilbake. Og vi har fått det fint igjen.I den perioden var jeg lærling og kunne ikke bidra så mye med penger. Men jeg har nå full lønn. han tjener akkurat nok til lån, regninger og til litt til.Jeg har sagt meg enig å betale mer, dele noen regninger etc. Men her en dag hadde han et utspill, han mente han måtte kreve husleie itillegg hvis ikke endte han opp med å selge huset. Han hadde ikke vært i denn knipa hadde d ikke vært for det spilleproblemet, skal det være min sak å betale han slik at han får beholde huset ? Det er ikke akutelt for meg å kjøpe meg inn. kjekt med svar
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Du forventer vel ikke å bo gratis?? Synes det er helt naturlig at du betaler for å bo der, du hadde vel ikke kunne funnet gratis sted å bo? Sambo flyttet inn til meg, vi fikk ny takst på leilighet og han betalte halvparten av utgiftene, inkludert lånet. (var ikke så stort lån da..) Var uaktuelt å kjøpe seg inn, men når vi da solgte sener for å kjøpe større, kunne han også ta del i evt. prisstigning fra han var flyttet inn. Det andre alternativet var at han betalte mindre "husleie" og ikke tok del i prisøkningen. Spør du meg er det frekt å forvente at han skal betale alle boutgifter for deg!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Må dele 50/50 mener nå jeg...Bet du ikke noe i husleie nå?? Hadde du leid der så måtte en ha gjort det.. Skjønner ikke hva du mener.. Skal du bo der gratis mener du???
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #4 Skrevet 10. november 2008 forventer ikke å bo gratis, vi betaler begge 5000 hver som dekker regninger,mat og litt til. Mener, hvis han ikke har råd til å ha huset selv, så skal ikke jeg betale for han sine feil.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #5 Skrevet 10. november 2008 Jeg syns uansett du skal bidra med husleien også. For hadde ikke du bodd der hadde det kostet han mindre i mnd med strøm osv. Hvis du ikke vil betale husleie syns jeg du skal flytte ut.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #6 Skrevet 10. november 2008 jeg tror ikke strømmen blir halvert om jeg flytter ut, vann og kloakk blir jo ikke mindre, internet,kabel blir ikke mindre osv. :-) utenom alle regningene som jeg er med på, betaler han lånet sitt, som er på sitt hus, som er hans fortjeneste
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #7 Skrevet 10. november 2008 vi deler 50/50 på alle utgifter. han betaler lånet sitt utenom.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #8 Skrevet 10. november 2008 alt i korte trekk: - han spilte bort masse penger på nettet, - han hadde gode arbeidstider, fikk bort gjelden - vi deler 50/50 på alt utenom lånet hans - ikke fult så gode arb tider nå (men har nok peng) - Hadde ikke jeg bodd der hadde ikke regningene blitt redusert noe særlig. - Det er ikke jeg som skal betale ned på huslånet hans. og dele på alt det andre gjrø meg ingenting. Og hadde ikke han brukt lønna si på spillegjeld hadde han ikke vært i denne "knipa". Han han vært alene han måttet solgt huset, noe som han sier selv og kanskje burde ha gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå