NN76 Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Jeg er straks 28 uker på vei, har ikke veldig stor mage og har heller ikke hatt kraftig vektøkning. Den vektøkningen som har vært har kun lagt seg på magen - foran. Allikevel syns jeg dette svangerskapet er tungt. Dette er barn nr 2 og det er klart at det hjelper nok ikke å ha en aktiv 3 åring hjemme etter full dag og vel så det på jobb. Jeg syns magen er i veien og er konstant trøtt og sliten. Føler babyen presser på både her og der og er ganske tungpusta. Prøver å være ute og å være i litt aktivitet men det virker ikke som det hjelper. Når jeg våkner om morgenen er det som om jeg akkurat har lagt meg... Tenker som så at dette er litt skummelt i og med at det er såpass mange uker igjen av svangerskapet. Nei nå ble det mye klaging.....men jeg lurer på om det er noen andre som har det på samme måte? Har dere tips eller råd som er gjennomførbare når man har en 3 åring og en mann som er en del på farta? Dette er så langt fra hvordan første svangerskap var - da følte jeg meg så vakker og var så lykkelig, frisk og rask helt til siste stund... På forhånd takk:-)
Spireline Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Hei hei! Jeg går nå i uke 24.. og det er også leeeeenge igjen for meg. Men i og med at dette nå er nr. 3 så merker jeg også at alt er tyngre denne gang. Som deg sliten og trøtt veldig ofte.. og i tillegg har jeg nå fått bekkenløsning. Det har jeg ikke hatt tidligere. Med to poder hjemme, og en krevende jobb ble det for mye for meg. Så nå er jeg 100% sykemeldt (måtte legge all dårlig samvittighet til sides, og bare lytte til kroppen) Nå kan jeg sove og slappe av på dagen, og ikke stresse så mye. Da har jeg straks litt mer energi til å ta vare på de to jeg har fra før også. Er man trøtt og sliten så tror jeg rett og slett man bare må høre på hva rkoppen har å si.. hvil deg masse, gå rolige turer, kos deg med graviditeten..
Suss@ med 3 gutter Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Sjønner hva du mener og jeg er bare 14 uker på vei0) Jeg har en liten på snart 11 mnd og har full jobb og har ikke den tiden jeg trenger på meg selv (akkurat nå som jeg er så trøtt).. Så jeg fikk meg 20% sykemeling så jeg kan ta en dag i uka og sove og holde heimen i orden..(så kan jeg slappe mere av når minsten har lagt seg på kveldene). Håper du finner noen ordning som fungerer for deg, for det er viktig å ta tid til seg selv i graviditeten selv om man har barn fra før!! Lykke til:)
Mia29 Skrevet 10. november 2008 #4 Skrevet 10. november 2008 Jeg er i kun i uke 19 og har ingen treåring hjemme, men kjenner meg likevel igjen i mye av det du beskriver. Jeg var veldig kvalm i starten av svangerskapet, det har gitt seg litt nå, så på ett vis er jeg mye bedre og føler meg langt piggere nå. Men samtidig så kjenner jeg at jeg blir fort utslitt og jeg er konstant trøtt om morgenen. Trøtt om morgenene er jeg forsåvidt innimellom elers også, men nå synes jeg ikke jeg får hentet meg inn noen gang. Dessuten føler jeg meg så innmari umotivert om dagen. Tenker alt for mye på magen og babyen inni magen at jeg synes jeg blir litt skakkjørt på jobb og i livet ellers. Er ukonsentrert om alt som ikke handler om babyen. Jeg skjønner jo at det er ganske normalt, men det passer utrolig dårlig og gjør meg ekstra frustrert og oppgitt over meg selv og hele verden rundt. Jeg synes også magen er bemerkelsesverdig mye i veien. Jeg er ganske slank og de få kiloene som har tilkommet har lagt seg på bryster og mage. Men symfysen er hoven og øm og det kjennes som om magen er tre ganger større enn den er når jeg skal gjøre enkelte bevegelser. For eksempel det å ta på sko og sokker blir innimellom helt umulig fordi jeg synes det klemmer så ubehagelig når jeg lener meg fremover. Føler meg sytete og unødvendig hjelpesløs når det blir slik, men det hjelper ikke å presse seg. Dette ble ikke akkurat noe oppløftende innlegg med gode råd. Mere slik "la oss velte oss i hverandres frustrasjoner." Men vi er i alle fall flere der ute. Jeg prøver å si til meg selv at det går over og at det er ekstra tungt nå fordi det er vinter og "mørketid." Jeg prøver å glede meg til jul og trivelige kvelder med stearinlys og blide mennesker. Juleforberedelsene har jeg tenkt å gjøre enkelt i år. Julegavene blir stort sett bøker som jeg bestiller på nettet. (Jeg er heldig å ha en slekt som liker bøker.) På den måten får jeg litt ekstra tid til å kose meg med julesanger, julekaker og de hyggelige tingene. Håper bare ikke det er noen som kommer og forteller meg at jeg ikke kan drikke gløgg. Da begynner jeg å grine ;o)
NN76 Skrevet 10. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. november 2008 Tusen takk for svar jenter! Selvom jeg ikke unner andre å ha det sånn er det allikevel litt godt å høre at vi er flere i samme båt. Da er dette kanskje ikke så unormalt allikevel... :-)
Venter nr3 er 22 år Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 jepp,jeg er enda en:) hehe jeg har tre barn,ogventer nr 4 i slutten av januar,. jobber kveldsvakter innimellom,så sikkert derfor jeg blir så sliten...men skal nok bli sykemeldt snart,så får håpe det roer seg da! jobber liksom til 23.30 og da er jeg kake dagen etter kl 7 når ungene skal opp...
bettansol Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Hadde jeg vert deg ville jeg nok vurdert å få meg ensykemelding hvertfall for en stund,du høres sliten ut og du trenger nok hvile sånn som du skriver at du har det:-) lykke til....
Dolla&Heidi&spire Skrevet 12. november 2008 #8 Skrevet 12. november 2008 Jeg vil også anbefale deg å få en sykemelding det er helt legitimt når man er gravid. Kanskje ikke det er nødvendig med 100% , men iallefall en dag i uke eller noe hvos du kan sove og slappe av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå