Gå til innhold

hva ville dere ha gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og i mitt yrke går man ut i svangerskapspermisjon straks. Jeg jobbet 60% før og har plass til min sønn i bhg tre dager i uka. Han er 17 mnd. Han har aldri vært lange dager i barnehagen, har en mann som jobber på sjøen og som er endel hjemme, samt besteforeldre som henter han tidlig så han slipper lange dager. Vanligvis er han i barnehagen fra kl 8 til han er ferdigsovet i 14 tida.

I begynnelsen hadde han litt oppstartsproblemer og ville ikke i barnehagen men nå synes jeg det virker som han trives så lenge vi korter ned dagene hans.

Men nå er jeg altså gravid og må gå hjemme. Og jeg vurderer litt å ta han ut av barnehagen. Tenker litt på alle avisskriveriene om ettåringene i barnehagen, men tenker også litt at barnehagen en gang i blant kan avlaste en litt sliten gravid og at det virker som han trives i lag med andre unger. Tenker også litt at jeg må ha en slags rutine på "barnehagegåinga" for er vel neppe godt for ungen å være i barnehagen med for lange mellomrom imellom.

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Hvis jeg var deg ville jeg ikke tatt ut sønnen min fra barnehagen, men beholdt plassen. Både for å gi han mulighet til å omgåes vennene sine, og for meg som gravid mamma å få litt avlastning. Men jeg ville ikke latt han ha fulle dager. Ville ha levert han litt senere enn vanlig, etter en god morgenstund hjemme. Kanskje i ni, halv ti tiden. Og hentet han i to-tre tida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...