Gå til innhold

bør man bruke gravidbelte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er dette noe vi må ha i bilen? hørt mye forskjellig, hva mener dere? og når bør man bruke de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorvidt det er sikrere enn vanlig belte eller ikke én side av saken.

Men jeg angrer ihvertfall ikke på at jeg kjøpte. Er veldig deilig å slippe å ha beltet pressende over den store magen :)

Så absolutt å anbefale.

Ellers er det store uenigheter ute og går om hvorvidt det har effekt eller ikke.

Skrevet

Det skader i hvert fall ikke å bruke det, så jeg bruker det for å være på den sikre siden..!

Skrevet

I følge trygg trafikk har gravidbelte ingen funksjon i en kollisjon da det ikke er lov å installere utstyr i bilen som forandrer på effekten av bilbelte.. Dvs at om man kommer i en kollisjon vil ikke gravid belte holde setebeltet på plass under magen men setebeltet vil dras på plass der "det skal være" uansett.. Mange synes derimot det er mer komfortabelt med et slikt belte så det beste er vel å prøve det og se om du synes det føles bedre pluss at du må jo da vurdere om du synes det er verdt de kronene det koster.. Men som sagt, det er kun for komfort og har ingenting å si for sikkerheten..

Skrevet

På pakken til BeSafe står det at produktet er testet med dokumentert gode resultat. Anbefales brukt fra 2 graviditetsmnd.

Jeg har kjøpt og det føles ihvertfall mye tryggere!

I ett forbrukerprogram på tv for en tid tilbake er det meg fortalt at produktet er anbefalt på det sterkeste...

Skader ihvertfall ikke. Greit å være på den sikre siden. Er jo skikkelig grusomt om man skulle miste barnet p.g.a. at man ikke har slikt belte!

Skrevet

Som nevnt over her - det har ingen sikkerhetsmessig effekt da det ikke er lov til å endre bilens sikkerhetsutstyr.

Jeg føler det blir bortkastede penger - men jeg pleier da ikke å ha sikkerhetsbeltet tvers over magen med det som er da, slik som det er bilde av på pakken. Helt fra jeg fikk mage har jeg vært nøye på å legge bilbeltet godt under magen og stramme skikkelig...

Men hvis man føler selv at det er tryggere - så er det jo ikke den helt store investeringen heller da...:)

En annen ting er at det er tryggere å sitte på, enn å kjøre selv, når man har muligheten til det - hvertfall på slutten når magen kommer faretruende nært rattet!

Skrevet

Ehm.. Som sagt ovenfor har dette beltet ingen funksjon utenom komfort.. Så om man mister barnet mister man det ikke fordi man ikke hadde slikt belte!!!!!!!!!!! Da er man i en så ille kollisjon at barnet uansett dør!! Det viktigste er at alle gravide bruker setebelte, og så kan man velge om man ønsker økt komfort med ett slikt belte..

Link fra trygg trafikk

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2943

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...