Gå til innhold

Å reise til Danmark for å bli gravid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt tanken om jeg ikke finner meg en mann i fremtiden. Har så lyst på flere barn, så en klinikk i Danmark er et alternativ siden adopsjonsloven er vel noe streng for enslige. Men hvordan foregår det og er det veldig kostbart? Dette er selvfølgelig snakk om år frem i tid, men tenkte jeg skulle bli litt klokere, og kanskje noen her inne har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner hva du mener... hadde vært morro om noen visste dettte?

Har selv lyst å adoptere eller bli fosterhjem med tiden.

Er det virkelig så umulig å adoptere som enslig forsørger?

Hva er inntektskravet?

Skrevet

Hvis du googler så finner du nok sider for klinikker som du kan kontakte å spørre om pris, for det skader ikke å forhøre seg.

Jeg forstår deg veldig godt, men samtidig må jeg advare og fortelle litt om hvor tøft der er å ha et barn som ikke har noen far, i min situasjon var det ikke frivillig, men det var slik det ble pga omstendighetene ( abort var for meg uaktuellt uansett). Gutten er nå 10år, og det hender han spørr, og det er vanskelig å forklare. Jeg føler meg nesten litt egoistisk som fikk ham til tider de gangene han har vært sinna og bebreidet meg for at han var "farløs", for han har gjort det også.

Så lang som mulig så vil jeg si at kjent far er bedre enn ingen far uansett omstendighet nesten. For usikkerhet gnager det også, både på en selv og på barnet.

Nå har sønnen min en fantastisk far i min samboer, og det har hjulpet mye, men det vil aldri fjerne det faktum at han har et annet biologisk opphav.

Skrevet

Du får spørre de inne på ass.befruktning de vet det sikkert.

Skrevet

det var en inne på "snart alenemor" som sa at det kostet 4500 i danmark på kliniken "storken". en vil gjetting sier at nettadressen sikkert er storken.dk

Skrevet

joda...men alikevel så kan det bli spørsmål...så jeg ville venta å vært sikker før jeg tok et slikt valg...

Skrevet

ugla har et viktig poeng. barn har behov for å vite opphavet sitt og mange lager seg fantasiverdner av den andre foreldre, som de rømmer til når ting blir vanskelig. som "mamma er så streng og slem, hadde jeg bare dratt til pappa så skulle han passet på meg og vi skulle hatt det så fint"

man ser ofte dette hos adoptivbarn også, selv om de har 2 foreldre som kan forklare.

men jeg tror ikke det nødvendigvis er så mye bedre å vokse opp i en verden der samvær osv er en drakamp mellom foreldrene heller.

jeg hadde definitivt valgt donor, fremfor ett skilsmissebarn til. fordi det legger så utorlig mye begrensninger.

Skrevet

Det er ikke så fryktelig kostbart dersom du bor på Østlandet (så reisen til Danmark ikke blir så dyr) og er forholdsvis fertil (så du slipper mange turer).

Du bestemmer deg for om du vil ha en åpen eller en anonym donor. Åpen donor betyr at et eventuelt barn ved fylte atten år kan få vite hvem donoren er og møte vedkommende, forutsatt at han er i live.

Deretter velger du en klinikk. Vil du ha åpen donor må du velge en klinikk som er drevet av jordmødre, som f.eks Stork (storkklinik.dk) og Vitanova (vitanova.dk) i København eller Diers Klinik i Århus. Vil du ha en helt anonym donor kan du velge en klinikk med leger, som f.eks Nordica (nordica.org) eller Trianglen (trianglen.dk) i København eller Maigaard (www.maigaard.dk) i Århus.

Prisen for en inseminasjon ligger på rundt 5-6000 med åpen donor, og fra 2-3000 for anonym. Danske kroner, that is. Dessuten må du regne en del utgifter i eggløsningstester, legeundersøkelser og ikke minst danmarksreiser (som gjerne blir litt dyre når man ikke kan bestille billett før dagen før man drar).

Skrevet

HVIS jeg kunne valg så ville jeg i hvertfall had en kjent donor og ikke en anonym, for jeg mener at så lang som mulig så bør alle barn og mennesker ha en mulighet til å vite om sitt biologiske opphav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...