Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er i uke 17, blir uke 18 på onsdag. For en ukes tid siden så kjente jeg mye liv når jeg la meg om kvelden, kunne kjenne tydelige dunk, men nå er det litt mindre, eller det kan være jeg ikke kjenner det i det hele tatt, og de er i såfall ikke så tydelige. Er det flere som har merket det? At det kommer og går litt? Eller burde jeg ta kontakt med lege?

Det er jo veldig tidlig å kjenne liv egenltig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Jeg er nå i uke 24 og vet hva du snakker om. Ingenting å bekymre seg for. Det er ikke før etter uke 24 at man skal kjenne liv hver dag. Det sa i allefall jordmor til meg. Det kommer an på hvordan den lille ligger også. Enkelte dager kan det jo hende at h*n sparker mot morkaka og da er det ikke så lett å kjenne.

Lykke til! :)

Skrevet

Er vel fra rundt nå det er normalt å kjenne liv... (er jo normalt å ikke kjenne liv nå også da, men fra uke 17 å utover så er det ikke uvanelig å kjenne liv av og til.)

Det er helt vanelig at det kommer og går litt når man kjenner liv så tidlig, er først når man er enda lengre i svangerskapet man skal kjenne liv hver dag.

Jeg ville ikke ha kontaket lege, jeg syns det er unødvendig, men du må jo gjøre som du vil.

Skrevet

Tusen takk :)

Da skal jeg prøve å tenke at det er normalt :)

Skrevet

Hei :-)

Jeg er i uke 18 og har kjent liv hver dag i tre uker, en venninne av meg er i uke 17 og kjenner at magen blir hard utenpå av og til, og ei annen venninne er i 21 og har ikke kjent noenting (men har sett på ordinær ul at hjertet slår). Moralen er: det meste er normalt ;)

(Hvis du er vant til å kjenne litt liv nå og da og synes det har vært stille lenge kan du jo prøve å legge deg på sofaen i 20min, slappe av og drikke et glass sukkerholdig saft. Kan hende det er en liten hybelboer som gir et spark da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...