Gå til innhold

Modningsakupunktur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvorfor en tar dette? Barnet kommer når det er klart. Er det håpet om å få i gang en tidligere fødsel for utålmodige sjeler eller er der andre grunner? Jeg har ikke satt meg inn i dette.. bare lurer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmoren min sier at akupunkturen gjør at man modnes raskere, og at den gjør åpningsriene lettere.

Jeg hadde dette i mitt forrige svangerskap, og den gikk på 4 timer, så jeg er tilbøyelig til å tro på det. Jeg har allerede hatt min første og har 14 dager igjen til termin.

Jeg gikk 5 dager over termin sist, så jeg tror ikke akkurat den setter igang fødselen før tiden nei.

Skrevet

Modningsakupunktur er noe annet enn igangsetting. Jeg skal til modningsakupunktur denne uken (36 uker), og det er for å modne livmoren før fødsel, slik at man skal få en raskere og greiere fødsel. Det samme med bringebærbladkapsler. Akupunktøren (som også er jordmor) min anbefaler å begynne behandling i uke 35.

Hun setter selvfølgelig ikke nåler for å sette i gang fødselen fem uker før termin, men siste uken (39) kan hun sette noen for å få litt sving på sakene. Jeg gikk til dette sist også; og da fødte jeg raskt og greit uten smertelindring seks dager før termin.

Skrevet

Jeg betaler 500kr for første time, så 300kr per time jeg har etter dette..:)

Jeg skal forøvrig ta modningsakupunktur pga at jeg hadde en lang og tung fødsel sist. Startet med modningsrier da jeg var 12 dager på overtid. Jenta mi var ute da jeg var 15 dager over.... Var utslitt og ønsker å forhindre et like langt og hardt fødselsforløp denne gangen (ble brukt vakuum, jeg mistet mye blod, morkaka kom ikke osv).

Skrevet

Jeg betaler 650 første gang og 350 etter det. Dyrt, men... Hun jeg går hos (familieklinikken på Majorstua) er jordmor og akupunktør og den første i Norge som begynte med modningsakupunktur. Føler meg trygg da! Går også fordi hun i samme slengen setter nåler for bekkenløsning, halsbrann etc.

Skrevet

Modningsakupunktur er for å modne livmor, ikkje for å setje i gong fødselen. Har sett eit par undersøkingar som er gjort på dette (ein tysk og ein norsk) som viser at det er betydelege statistiske forskjellar på fødselslengde på dei som tar modningsakupunktur og dei som ikkje gjer det. Det betyr jo at det ikkje er sikkert at det funkar like godt på alle, men eg satsar på at eg er ein av dei det funkar på;-) -lov å håpe.

Skrevet

Trur jeg står over den jeg. Hadde en innmari kjapp fødsel sist, så jeg håper på en lengre en denna gangen. Er nok verdt et forsøk for de som vil "lette" fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...